Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Krister - 14 maj 2009 21:32

 2 dagar kvar av praktiken.  Sitter och L Y S S N A R  på musiktävlingen. Alltid trevligt med musik när man gör lite annat. Då är radion ett mycket bra media!!

  (Så Maria:  just nu har jag det som bakgrund och struntar i att det är en tävling. Tycker bara att det är för mycket allvar hos för många människor.. Du får förlåta mig om jag låter bitter över detta fenomen, men för mig finns så många andra problem som väger så mycket tyngre just nu. För en som vill jobba inom vården/omsorgen känns det bra mycket viktigare att kommunerna i år kommer att sakna 3 miljarder och nästa år 5 miljarder och att det är anställningsstopp. Plus alla andra arbetsplatser som har färre och färre anstälda...)


 Men solen har skinit (jo det heter så, jag har kollat med SAOL) stora delar av dagen.

 Har efter praktiken kommit hem till min älskade sambo moder natur, och våra underbara djur. En hund med hjärtbesvär och en annan som hör dåligt (men skälla kan hon...) plus 3 härliga katter!

 Har gjort min vanliga runda på nätet: lokaltidningen, Dagen, bloggar bl.a här på gratis.

 Humor, detta ständigt återkommande ämne.

 Kristna friskolor, även detta ett återkommande ämne.

 Kommunal ekonomi, företag som friställer.....

 (Il)legal nerladdning


 Då är det en bra känsla att kunna sätta sig i sin trädgård och äta sin kvällsmat, gå en runda i trädgården och titta på sina blommor och vattna det man flyttade igår. Klippa bort lite visset...


 Se livsglädjen hos en hund som för mindre än 6 månader sedan satt i hundgård och hade ytterst lite plats att röra sig på. En hund som med svansen i topp skuttar sin vanliga runda för att SE -- hon hör ju inte(?) -- om det kommer någon fuling på HENNES väg. Se glädjen när hon lyckas jaga iväg någon elak katt. (Ozzie får skylla sig själv för han ÄR en retsticka!!)


 2 dagar kvar av praktiken. En underbar plats med underbara människor. Ingen nämnd och ingen glömd. Både personal och boende.  Illa att även dessa skall drabbas när ekonomin rasar. 3 miljarder fattas i år och 5 förmodas fattas nästa år i landets samtliga kommuner..



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards