Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Krister - 30 maj 2009 22:44

 Om en timma lite drygt är det mors dag. Vare sig jag eller mina barn har någon mor att fira. Ansikte mot ansikte...

 Däremot har jag möjligheten att fundera. Vilket jag gör. Ständigt...


 Så i morgon får jag visa mina barns mor den respekt och kärlek som ÄR möjlig.

Av Krister - 30 maj 2009 13:48

 Åtminstone när det gäller djurens rättigheter. Kan man förledas tro när man läser tex insändare i ämnet.

 "Bojkotta danska grisar" står, det snart sagt överallt. "Jag skall bara köpa svenskt fom nu" läser jag vidare.

 TROR svenskarna verkligen att det är så?  TROR skribenterna verkligen att svenska grisar/djur ha det så mycket bättre?

 Eller är det bara ett sätt att hacka på danskarna. Ja inte vet jag. Men jag tror mig veta att svenska djur också kan ha det dåligt.


 JAG tycker tex inte att det är OK att svenska grisar kastreras UTAN bedövning. Det är tillåtet i detta för djuren underbara land. Sverige.  

 Är det OK med de långa transporterna av grisar som förekommer? Dör det många grisar då...?Hur stressande är inte det. 

 Är det OK att på 5 m² ha 1 sugga och 10-12 kultingar? Tycker nog inte jag.

 I radion har vi kunnat höra att var 4e grisgård bryter mot djurskyttslagen på något sätt. Fixering, för lite halm (medför magsår, luftvägsinflammationer) grisar får liggsår -bogsår --  Är det bara levnadsvillkor?


 Senast idag hörde jag på radio om en svensk lantbrukare vars djur levde i misår, hans hund gick i sin egen avföring. För inte alls länge sedan beslutades att en skånsk politiker skulle bli av med sin rätt att ha djur på sin gård.


 Hur har kycklingarna det? Hönsen? "Vi följer lagarna". Men är det bra lagar...


 Tycker nog att vi svenskar ska vara lite försiktiga med att slå oss för bröstet och tro att vi är så hemskt mycket bättre.

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards