Gammelsmurfen i Nyehusen

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Ny månad

Av Krister - 1 juni 2009 21:25

 med nya möjligheter.

 Månaden började lika varmt som den förra slutade.  Min termometer säger att det varit över 40 grader i solen.  det är EN anledning till att jag inte tycker om sommaren. Jag trivs absolut bäst i september när det börjar bli svalare igen.

 Samtidigt gissar jag att jag kommer att gnälla nästa gång det regnar. Fast förhoppningsvis inte för efter dessa varma dagar behövs det regn i massor.


 Enda fördelen med varma och soliga sommardagar är att man slipper klippa gräset, annars ligger jag mest och kippar efter andan när det är för varmt.


 Har man trädgård finns det alltid en massa att göra, men hur skall man orka det när det är så varmt... Vänta till efter 21 när det blir svalare. HA, hur skall man då orka gå upp klockan halv 5 dagen efter för att komma i tid till sin skola?


 En annan nackdel med varma vårdagar är att allt blommar över så snabbt. Man hinner inte njuta av blommorna innan de tagit slut.

 
 
lazarus

lazarus

2 juni 2009 10:38

Jag brukar säga at 21 är oslagbart, vilket också gäller värmen...i regel. Beror lite på var man befinner sig, hur mycket moln det är och om det blåser. Men som det varit de senaste dagarna så är det för varmt för mig också. Hittade dock sjön och lite skugga. Riktigt behagligt.

http://lazarus.bloggagratis.se

 
lazarus

lazarus

2 juni 2009 10:47

Jag ser i din presentation att du vill ha boktips. Beror ju lite på vad du tycker om att läsa. Gomorra om den italienska maffian i Neapel var mycket bra. Även boken om Anna-Karin Kammerlings bullermi. Läste nyss också en bok som heter "ett hål om dagen" Just nu läser jag Kinas historia under 3000 år i boken "Den långa muren". Jens Lapidus böcker har också varit mycket läsvärda. "Såld" som finns på pocket handlar om öststadtjejer som blir tvångssålda. Mycket spännande, men också ytterst tragiskt. Läste nyligen även en tjock bok om Auschwitz och en om Hitler för att försöka förstå. Men det är inte lätt. Bra läsning men ändå omöjligt att förstå och greppa. Om du förstår vad jag menar. Likaså alla Robert Ludlums böcker. Jag har säkert 30-40 stycken. Jag bytte lästa böcker med min svägerska samtidigt köpte jag upp mig på bra pocket. Så nu har jag minst 3 hyllmeter böcker att läsa. Lycka till med läsningen.

http://lazarus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - 5 januari 2018 17:12

                       Men även utanför centrala delarna...             ...

Av Krister - 11 februari 2017 13:45

   Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...

Av Krister - 11 februari 2017 10:30

   Onsdag  Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...

Av Krister - 4 februari 2017 19:11

        Potatis skalas, kokas och pressas                                Bacon, fläsk, och för bättre(?!!) smak Isterband tärnas I detta fall valdes fläskkarré istället för fläsk            Samt stekes tillsa...

Av Krister - 26 december 2016 09:33


   Tiden går. Den kattunge som hämtades 12 veckor gammal i augusti, växer så det knakar och fyller idag 7 månader.     I stort sett accepterad av alla. Även om Nilsson -- egentligen Pollux -- snart 10 år, ibland har åsikter om honom     ...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards