Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Krister - 18 juni 2009 21:06

 Såg den här videon på nätet. Så mycket makt kan man ha. Om man som ensam lyckas få med en tredje så brister alla fördämningar...




Av Krister - 18 juni 2009 13:44

 Ser i tidningen idag en liten lustig artikel gällande The Pirate Bay.  För att nerladdningen skall kunna fortsätta problemfritt har TPB skapat ett litet program som måste laddas ner. Från deras hemsida förmodar jag. Bara en liten lustig detalj: det kostar pengar att ladda ner detta program.

 "Det kostar pengar att göra program" försvarar man sig med.

H Ä P P säger jag. Det är ju prcis det som motståndarna till TPB påstår och har som argument MOT den typ av nerladdning som piraterna underlättar.


 Undrar i mitt stilla sinne om det kommer att finnas en länk på sidan, till någon sida där man kan hämta programmet G R A T I S...

Av Krister - 18 juni 2009 13:37

 I morgon midsommarafton. Då har jag kvällsarbete. Inga problem för min del, men tydligen för andra. (Inte att JAG jobbar förhoppningsvis...)

 Normalt arbetar 2 på kvällen. Nu på sommaren behövs en extratur pga alla sommargäster som vill  ha hjälp. Det har inte gått att få in någon till denna extratur eftersom det är midsommarafton....

 Vilket kanske på ett sätt skall ses postitivt. För eftersom det är en s.k "storhelg" kostar det kommunen en massa pengar i timman för den som jobbar extra. Alltså över sin ordinarie arbetstid. Men tydligen är firandet viktigare än snabba pengar. (Då pratar jag MÅNGA sköna extra hundralappar för 4 timmas arbete)

 Men vi två som ska arbeta för väl slita för tre istället...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards