Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Krister - 2 juli 2009 22:11

 Idag var min sambo extra snäll... Efter det att jag lämnat bilen på verkstad möttes vi vid macken för att jag skulle slippa åka buss hem alldeles själv. (Fast det var nog LITE egoistiskt, för hon tyckte vi skulle äta hamburgare innan dess...)

 Bussresan var en ren njutning för där kan man prata AC av bästa sort. Desto större blev chocken då vi steg ut i Afrikavärmen.

 Promenad 25 minuter för att komma hem. Stackarn hade tagit fel skor så hon fick en stor blåsa under foten :-(

 Men hon är så söt och go min sambo!!


 När det blev lite svalare satt vi och tittade på foton som kan användas när min son skall gifta sig i september. Man skall göra nåt slags häfte med tex bilder av hans uppväxt.  Då är det bra med någon som har sinne för detta.


 På lördag skall hon till Karlskrona. Dels för att fira sitt första barnbarns 2a födelsedag. Men även för att fira sin mammas födelsedag. Barnbarnsbarnet hade den goda smaken att födas på 75-årsdagen nämligen.

 Sedan skall min sambo ta med sig sin dotter och sitt barnbarn hit till oss. (Obs. Dottern är dock inte mor till barnet...) för att kunna rå om dem båda i ca en vecka

Av Krister - 2 juli 2009 22:06

 Varför väntar man alltid till det NÄSTAN är för sent?

Första varningen kom för några veckor sedan. Gnissel och gnöl. Så bör det givetvis inte låta när man bromsar en bil.

 Sista dagarna har det låtit som ett tåg som bromsar in. Skrammel och brak.

Så i natt får Teb sova hemifrån och alldeles ensammen. (Nej inte alldeles ensam, han har träffat några nya bilkompisar)

 Men i morgon är han hemma igen. Utan skrikande bromsar.

Hoppas jag

Av Krister - 2 juli 2009 22:01

 Har länge väntat på att regnet skall komma. Ett par dagar har det sett hotfullt -- läs HOPPfullt -- ut, men till slut har regnet passerat förbi och glatt några andra.

 För nu VILL jag ha regn. Helt OK om det regnar på nätterna för våra växter lider.

 Vi sover i alla fall med öppen dörr för att inte flyta bort. Men har man över 23 grader inne fungerar det inte annars

KD

Av Krister - 2 juli 2009 21:56

 Kan inte hjälpa det men idag talade en som jag i alla fall halvgillar. KD-chefen. Visst är det samma käbbel som övriga partiledare. Visst är det samma åsikt att man själv är bäst. Men i alla fall.

 Tycker tex att han har en poäng gällande TPB. För visst är det väl konstigt att ett "företag" som lever på att vara gratis har  låtit sig säljas för en stor mängd miljoner....

 Eller är det bara Göran och jag som tycker det (tror inte det för hans anhängare applåderade, fast det var kanske av artighet)

 Fast vem blir förvånad. Samma företag har ju fixat till ett program som kostar pengar eftersom "det kostar pengar att göra program" 

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards