Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Krister - 5 juli 2009 22:18

 I flera dagar har vi klagat på att det varit Afrikavarmt. Över 30 grader i skuggan och över 40 i solen. Varmt och klibbigt... "Tänk om det bara ville komma lite regn"

 Idag blev vi bönhörda. 13mm på några timmar. Nu borde väl tom vi bli nöjda. Vilket vi kanske är. Men enligt kvällspressen kan vi vänta oss ytterligare några dagar, kanske tom en vecka, med sämre väder.


 Så här ser det ut vid badbryggan när det blåser. Tyvärr ingen rörlig bild...




Av Krister - 5 juli 2009 22:08

 En bild jag är stolt över.  Inte pga dess utsökt tekniska kvalitet utan på att den är unik. Bella gillar inte att bli tittad på. Kameran är ett ont öga som man inte bör titta på. Dock lyckades jag på något sätt få denna bild av henne...

 TROLIGEN schnauser/pudel. KANSKE kring 5 år. (veterinären är dock ytterst tveksam till denna ålder pga en del "fel" hon har) Kommer från Polen via en förmedlingstjänst. Hon har tillbringat månaderna innan hon kom till oss på hundhem. Vilket märks när det gäller mat och umgänge med andra hundar.

 Hon har bott hos oss sedan jul, och börjar nu sakta men säkert bli en "riktig" hund, som uppträder normalt. s.k


 Men en riktig hund får väl skälla på folk som går på hennes väg, eller...


 En riktig enmanshund. Om husse är hemma duger -- nästan -- bara jag. Nåde den som rör henne på fel sätt då. Om man inte lyder varningarna förstås.   Men idag blev hon glad när matte kom hem efter två dagars frånvaro, så hon lär sig sakta men säkert även detta med att umgås!





Av Krister - 5 juli 2009 22:00

 Idag kom min bonusdotter och hennes brorsdotter på besök. De kom tillsammans med min sambo. Hitskjutsade av en son till sambon.

 Mitt plastbarnbarn heter Wylie och gillar som synes både att äta glass och att gunga.


 Samtidigt var även min son och hans blivande fru på besök. Eftersom jag har jobbat hela helgen och sambon var på utflykt fick dessa två äran att vara hus och hundvakter.

 (Tyvärr har jag inte lärt mig hur man blandar bild och text, men man räknar nog ut vem som är vem...)



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards