Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Krister - 24 juli 2009 21:42

  Ungefär så här såg det ut idag. Med en stor skillnad, det var matte som bar..

 Idag hade vi åska en bit bort. Men det räcker för att Gustav skall vägra att gå. Så det blev till att bära honom ett 20tal meter innan vi lyckades få honom på bättre tankar.

 Gustav tycker inte alls om åska. Han darrar i hela kroppen men vi hade redan kommit en bit på väg så det var bara att fortsätta. Inget regn över oss just då, men muller en bit bort. Tassarna i marken och totalvägran.

 Efter ett tag märkte han dock att åskan inte var nära honom så då skuttade han på så bra som bara en 70årig snudel kan skutta 



Av Krister - 24 juli 2009 10:34

 Jo visst ja...


 Sambon är ju på jobb så jag får klara en del av marktjänsten idag. Som tex tvätta. Som tex förbereda och senare även helt färdigställa maten. Inget jag beklagar mig över dock. Både van att göra, samt har inget emot att göra.

 Därefter skall jag rensa akvariefiltret. Har väntat alldeles för länge men nu MÅSTE det göras. Senare i sommar skall hela akvariumet rengöras och senare flyttas till en bättre plats.

 Samt skall jag söka ett par arbeten jag har hittat som passar. Men numera är vi många som slåss om de få som finns så det gäller att försöka utmärka sig på något sätt.


 FAS 3 inom JOB väntar och det man hör om den är inte roliga saker så det gäller att vara aktiv på det som finns

Av Krister - 24 juli 2009 09:35

 OBS frågetecknen!!


 Nya innegrejen är spikmattan. En spikmatta som påstås bota ett antal sjukdomar och besvär. Hörde talas om den första gången i våras då en klasskamrat pratade lyriskt om densamma.

 Kan tänka mig att det kan vara skönt -- på ett sätt -- att ligga på denna spikmatta. Blodgenomströmning och liknande kan säkert påverkas. Man kan alldeles säkert känna en viss tillfredsställelse efter denna vilostund. Har hört talas om folk som tom somnar på mattan. Hur nyttigt DET är kan man säkert också fundera över.


 Hade varit kul att veta hur många som köpt denna sak för att bli botade från sjukdomar och hur många som gjort det "bara" för en skön stund.


 "Den äkta" har nu fått ta tillbaka en del av sin reklam. Har tvingats erkänna att man nog inte riktigt kunde belägga att mattan botade sjukdomar.


 Hörde idag att KO nu stämt företaget inför Marknadsdomstolen för just denna lögnaktiga -- enligt dem -- reklam.


 Annars är det intressantare att notera vad den indier(??) sa för ett tag sedan: "Vadå spikmatta, det är ju bara plastpiggar"






Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards