Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Krister - 27 augusti 2009 21:01

 Ibland undrar jag om det jag som är gammal och inte hänger med, eller om det är det som händer runt mig som är galet...


 Exempel från skolsalen: Människor som tycker att undervisningen är så tråkig så de sitter och pratar med varandra. Ibland ogenerat högt.  Det som gör det extra intressant är att just dagens lektion leddes av en lärare som anses knepig att förstå. I MIN värld innebär det att man då borde lyssna extra intresserat...

  

 Exempel två från skolsalen: Det skickas sms.  Troligen också ett exempel på att man tycker undervisningen är ointressant.


 Exempel tre från skolan: Det där med att komma i tid verkar inte vara så noga. 30 minuter sent är väl inget att orda om.

 Eller att komma alls... Varför ens komma till en yrkesinriktad undervisning  Eller varför göra sina inlämningsuppgifter. Onödigt krav man inte behöver befatta sig med.


 Nä det är nog jag som är gammal och inte begriper hur det går till i dagens skola... 

Av Krister - 27 augusti 2009 20:58

 I dag på utbildningen var vi på Björkhalla för personer med autism. En intressant information av personer som verkligen gillade det de sysslar med.

 Fick mycket nyttig information i ämnet. Konstaterar att det nog trots allt är lite speciella människor som arbetar där. Är inte alls säker på att jag skulle klara av det.

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards