Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 12 september 2009

Av Krister - 12 september 2009 22:13

 Tur att man inte är beroende av TV för att fritiden skall fungera. Då hade det varit bra deppigt. Även om det finns ett och annat guldkorn även i dumburken.


 Två program i två olika kanaler hade start denna helg.

 Först ut var TV4 med sin Kändisdjungel. Efter att ha tittat på fredagskvällen kan jag konstatera att det blir inga fler program för min del.  Tänker inte hänga ut någon speciell men kan konstatera att EN av deltagarna var just så usel som jag fruktat.


 Då var det betydligt trevligare att titta på Här är ditt liv i SVT. Persbrant är alltid intressant att lyssna på. Men tyvärr är det ju så att 1000 gäster skall pressas in på för kort tid så det intressanta bara nosas det lite på.

 Där finns det nog möjligheter dock att jag återkommer som tittare. Programledaren är ju dessutom intressantare än fredagskvällens....  Skall försöka att inte jämföra med Lasse Holmqvists version dock



Av Krister - 12 september 2009 22:09

 Vi kom iväg till IKEA trots allt. Man kan ju visa hänsyn trots förkylningar och låta bli att ta i allt för mycket. Dessutom kan man ju ändå inte skydda sig från allt och eftersom jag räknar med att detta bara är en simpel höstförkylning så..

 Vi köpte en försenad bröllopspresent -- bra att veta vad som behövs innan man rusar åstad -- plus satte ihop den. Även om just denna IKEAsak var tämligen enkel att bli en fungerande sak.

 Som tack fick vi kaffe och kan konstatera att svärdottern kan fixa gott kaffe. Där har JAG mycket att lära..

Av Krister - 12 september 2009 19:12

 Idag fick Bella sitt första ben. I alla fall hos oss. Ett hjortben inköpt hos Grizzly. Först tittade hon lite misstänksamt på det, men sedan tog hon ett raskt beslut och sprang iväg med det samma till husses och mattes säng.

 Efter det var det inte rådligt att komma i närheten...


     




Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards