Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Krister - 11 oktober 2009 08:54

 Är det konst att sätta upp en säng på Maxi och sedan lägga sig själv i den och sova? Tja vad är konst och vad är det inte?

 - Konst är allt som hänger på väggen

 säger en person i en video på denna sida. DET är däremot inte hela sanningen. För i så fall får vi revidera åsikterna om skulpturer tex.

 - Min fru sover hemma, då kan jag titta på henne om jag vill se konst

 säger en annan.  Det betyder alltså att man bara kan ha konst hemma?


 Personligen är jag nog lite tveksam. Om detta är konst så kan ju i princip allt kallas för konst. Nu skall jag äta frukost, sedan skall jag motionera min hund. Jag kommer alltså att göra två "installationer" på kort tid. I mitt fall är det däremot lite tråkigt eftersom det inte blir så många som kommer att ha möjlighet att se den.


 Kanske skulle prata med mitt lokala Maxi och se om jag får göra en installation kallad "att promera med sin hund" (kan ju vara trevligt som omväxling med tanke på de fåglar som ibland flyger i affären...)

Av Krister - 11 oktober 2009 07:14

11 oktober. Skånes nordöstra "hörn". 2,5mil sydöst om Kristianstad.... Det är fascinerande hur det kan se ut i naturen idag. En bit in i oktober...


   


Fler "Så här ser det ut idag" finns på Fototriss

  




Och som jämförelse hur en av bilderna såg ut för bara någon vecka sedan. Innan stormarna


  



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards