Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Krister - 21 oktober 2009 21:07

 Detta ser jag varje morgon när jag parkerar bilen efter första etappen på min skolreserunda


  


 När jag sedan skall göra mig klar för sista resebiten till Karlshamn ser jag denna vacka syn. Trefaldighetskyrkan

  


Samt järnvägsstationen

  




 När jag sedan åter är på väg hem. Denna gång med mina apostlahästar och passerar ett torg i min stad denna intressanta sak

  



 Nu återstår bara ett par veckor av grundstudietiden.  Sedan specialinriktning, men då splittras ju klassen. Dagliga bilresan, bussresan och tågresan  samt ett par promenader dessutom -- och sedan åt andra hållet  -- snart ett minne blott. Tråkigt tycker åtminstone jag.



Av Krister - 21 oktober 2009 19:16

 Tre dagar har det tagit. Men tre roliga, intressanta och intensiva dagar. Men nu är det klart. I morgon dax för redovisning. Kan mer om Hinduismen idag än i söndags, men det är ju alldeles för kort tid för att kunna tillräckligt.

 Idag satte vi ihop en powerpoint-presentation och DET var jobbigt. Försöka skära ner i materialet så att det inte blir för mycket text, men samtidigt ha med det viktigaste.


 Skall bli intressant att se vad övriga grupper hittat om sina religioner. Speciellt på sjukvårdssidan eftersom det är klart svårast att hitta information och åsikter om det. Men samtidigt nyttigt och viktigt om man kommer att jobba med människor med annan kulturell och religiös bakgrund



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards