Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under oktober 2009

Av Krister - 18 oktober 2009 21:34

 "Offra" 5 minuter av livet och titta på denna lilla film!!


http://svtplay.se/v/1731693/mot_tommy_gilleras_i_lima

Av Krister - 18 oktober 2009 14:45

 Härligt att vara ute och gå i oktober. Finns så mycket fint att se i skogen


    


 Lyckliga de om får bo i så här färggranna bostäder...


  

Av Krister - 18 oktober 2009 10:57

 Veckans ämne på FOTOTRISS är Rost.  

Att hitta rostiga saker är ju inte speciellt svårt...


 

 

  





Men tänker man till lite och försöker vara lite mer kreativ kan man ju även se att detta är rost:


 

Men det är nog bäst att lägga den utom "tävlan"...



 När jag har tittat på andra --hittills publicerade -- fototrissar har jag hittat EN som var lite mer kreativ än att bara fota av rostiga ting. Så leta bland tidigare publicerade "rostbilder" så hittar ni den också!!

Av Krister - 17 oktober 2009 08:36

 Tja vad skall man säga, men personligen tycker jag nog att det är lite väl tidigt -- att som nu -- kunna köpa semlor i Kristianstad. Allt sker bara tidigare och tidigare.


 Man skulle kanske fira jul nästa lördag...

Av Krister - 16 oktober 2009 20:50

 Ledaren i fredagens Aftonbladet tycker synd om uthängda barn. "Barnens sorg hängs ut i TV" .

Antingen läser inte ledarskribenten sin egen tidning.

Eller så har skribenten dåligt minne

Eller tycker det är OK att man i kvällspressen hänger ut barn.


 Tycker nog personligen inte att Aftonbladet har någon större anledning att slå sig för bröstet. Hur många gånger har inte barnen drabbats när någon känd -- eller okänd -- fått sina misstag exponerade.


 DÅ fanns ingen anledning att tänka på oskyldiga barn...

Av Krister - 16 oktober 2009 19:57

 Det pratades om snökaos i södra Sverige idag. Men av det blev det intet. Åtminstone inte längs kusten och mellan Kristianstad och Karlshamn.

 Hoppas det förblir så i morgon för då skall jag köra till Karlskrona

Av Krister - 16 oktober 2009 18:27

 Även mindre roliga saker måste ordnas. Därför följde jag med min sambo idag när det skulle ordnas för hennes mammas sista vila. Det är tur att de som har hand om detta har hjärta...


 I morgon måste lägenheten tömas...

Av Krister - 16 oktober 2009 18:14

 Finns Gud?  Titta på filmen och "bedöm" själv...



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards