Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Krister - 24 november 2009 21:12

 Idag fortsatte äntligen arbetet med asfalteringen utanför vårt hus. Men de är fortfarande inte klara. Fortfarande en skarp kant på vägen, för att komma ut från vår gata. Förhoppningsvis blir det färdigt i morgon               

Av Krister - 24 november 2009 20:56

 4 uppgifter kvar att göra. Skall inte vara klart förrän i december så det känns ju ganska så lugnt. 

 I morgon skall jag på "studiebesök" till praktikplatsen för att få lite info om nästkommande 3 veckor. 

 Sedan är det bara ett par veckor kvar till skolan slutar... Med det arbetsmarknadsläge som är för tillfället hade jag gärna varit kvar i skolan ytterligare i alla fall 6 månader

Av Krister - 24 november 2009 12:53

 Har nu suttit hemma ett par dagar och "studerat". Dvs svarat på frågor i en studiehandledning. Denna handledning består av 17 frågor som skall besvaras. Handledning har jag inte sett så mycket av...

 Ibland presenteras fall som jag skall diskutera med övriga i gruppen och så skall vi komma fram till en lösning. Fast det finns ingen grupp för vi läser ju enskilt...


 Visst kan man komma fram till  lösningar, men hur vet jag att jag läser rätt och på rätt ställe när jag sitter hemma och svarar. Jo jag får ju ett betyg på varje uppgift, men det är ju en klen tröst om jag inte förstår problemet eller tänker helt fel och lägger ner energi på ett svar som blir fel pga feltänk och dålig info.


 Hörde från några fd klasskamrater. (Vi läser ju specialinriktning så vi är splittrade till nya grupper) De har också fått frågor att fundera över. Men där vägrar läraren att bedöma svaren. Hon vet nämligen inte om det är eleven som svarat eller har fuskat. Då undrar åtminstone JAG varför man skall svara på frågor och lämna in, om det i alla fall inte bedöms.

 Men inte minst är det en trist uppfattning om eleverna från lärarens sida!Gråter

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards