Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under december 2009

Av Krister - 8 december 2009 21:02

 Precis som jag fruktade hittade man inget fel på Neurologen. "Öron kan titta, de hittar nog något"

 Ibland är man hopplöst utelämnad åt läkare och undersökningar. Men vad göra när ingen hittar något, men yrsel och illamående fortsätter...

Av Krister - 8 december 2009 17:07

 Vi har en fixarMalte i våran kommun. Men han heter inte Malte dock... Idag följde jag med honom lite grann och det var en intressant informationstur jag fick. Han fixar sådant åt lite äldre, som de ej klarar själva. El och vattenarbeten undantagna. 

 Men det är ett tacksamt arbete för alla blir så glada efteråt.

Av Krister - 7 december 2009 21:29

är inte roligt. Aldrig någonsin. Men vissa problem kan uppfattaas som varande värre.

 Att år efter år ha ständig yrsel och aldrig få den förklarad kan inte vara roligt. Att genomgå undersökning efter undersökning men ändå inte få något besked måste vara ett helvete.

 Att stundtals ha dubbelseende.

 Att genomgå olika röntgenundersökningar, hjärnmätningar mm och ändå ingen kan förklara orsaken..

 Att vänta på besked från läkare som lovar höra av sig. Att lämna besked till sköterskor som säger sig meddela läkaren, men ändå utan resultat...

 Att nu även få problem med huvudvärk och illamående och då riktigt oroa sig måste göra livet ÄN mer outhärdligt.


 Ständigt detta ointresse från vården och ständigt dessa misslyckande att hitta orsaker...


 Allt detta har drabbat min son. I morgon tid hos neurologen. Törs man hoppas på att det NU äntligen kommer ett besked?

Av Krister - 6 december 2009 08:59

 Veckans triss handlar om just detta. Triss.

Skall försöka vara lite kreativ då jag föredrar den typen av bilder. Men...


  

Triss i treor. Kreativt och bra eller hur...



  

Triss i generationer



   Triss på bilder på Tre kronor i en landskamp


Fler Trissbilder hittar ni här



Av Krister - 5 december 2009 18:19

 Har just börjat läsa Jonas bok Om Jesus. Intressant sak. Misstänker att det är många som ogillar tankarna och åsikterna i den boken. 

Men som han skriver ett antal gånger: "Det är inte säkert att jag heller har sanningen, det är ju bara mina åsikter. Tänk själva!"

  

Av Krister - 5 december 2009 16:51

 Höstväder. Regn och trist.

Men eftersom jag inte känner mig på topp idag så spelar det mindre roll. Har mått illa hela dagen, men det är ju flera dagar sedan sprutan så det kan väl knappast vara den... Eller håller jag på att få en lättare variant bara för ATT jag tog sprutan

Av Krister - 5 december 2009 11:12

av praktiken avklarad. Intressant plats att vara på där man träffar och ser en del människoöden. Personer som pga olyckliga omständigheter fått en jobbigare levnad, men som trots detta till stor del är nöjda. Men varför skulle de inte vara det...


 Annars har företaget i sig ägnat sig åt inventering under dagarna två. Överallt har det räknats och staplats och antecknats. Under helgen kommer stickprov att tas för att se om inventeringen är bra gjord osv


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards