Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Krister - 22 juli 2009 21:38

 Juli månad är i Skåne lika med marknader.

 Idag hade turen kommit till lilla Åhus och Maria Magdalena marknad. Förr --  till för ett par år sedan -- var den i Åhusparken. Men där har politikerna beslutat att det skall vara bostäder istället. Så bort med berg o dalbana, karuseller och marknader. In med hus. 4 eller 8 våningar, vet inte om man har bestämt sig.

 Så nu är marknaden förpassad till annan plats. En fotbollsklubb håller i det hela och knallarna har letat sig dit. Tillsammans med ett nöjesfält.

 Så  Ä N T L I G E N  fick jag min efterlängtade sillamacka. 2 flundror på grovt bröd, toppat med lök och smaskig sås...Mmmmm

Bra marknadsväder. Dvs vare sig sol eller regn.



Av Krister - 22 juli 2009 21:02

  Här bor jag och min sambo. Samt våra 2 hundar och tre katter.

I ett sommarstugeområde. Egentligen. Ca 200 hus varav kanske ett 10tal som bor året runt.

 Jag har bott här sedan 1981 och sett mina barn växa upp. Varit med om att längst ner på vägen fanns en liten liten affär. Några år med minigolfbana.

För att ett par år bli en pizzeria. Och nu blivit till en privatbostad.


 Vi har skogar runt om oss. Där kommunen nu vill göra viss möjlighet till att förvandla delar av den till bostäder. Trist tycker jag och så även styrelsen i boföreningen.


 Granne med oss har vuxit upp ett litet bostadsområde med 9 hus. För ca 5 år sedan kunde man på den platsen se betande hästar.

 (Hästar, detta djävulens påfund som enligt vägskyltar är förbjudna att beträda vissa vägar. Men jag undrar varför man flyttar till landet om man ogillar hästar...)


 Lite längre bort finns ytterligare ett nytt bostadsområde. Detta med plats för ca 30 hus.


 EN god sak har dock dessa nybyggnader fört med sig. Vi kommer att få buss. Åhusbussen kommer 1x/timma att köra förbi vårt hus. Samt stanna...

 Förhoppningsvis anser personalen på Furuboda att detta är bättre än egen bil så att vi får ha denna lyx ett tag.

 Startar efter nyår om det går enligt planerna...



Av Krister - 22 juli 2009 20:59

 Idag var min älskade sambo lite trött så hon tänkte inte på inställningen på hårklipparen.I tid....

 Men jag älskar henne ändå och det är i alla fall över en månad till bröllopet så håret hinner växa ut igen!!

 (Publicerad med vederbörligt tillstånd enär den drabbade trots allt ser en viss humor i det hela)



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards