Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Krister - 3 september 2009 22:26

 Att sonen kommer betyder också att jag blir med ny kamera. Skall överta hans digitala systemkamera med utbytbara objektiv. Ett klart upplyft för en som gillar att fotografera. Nu skall man bara lära sig den också...




  

Av Krister - 3 september 2009 22:01

 Idag kom yngsta sonen hem. Han skall vara best man på sin brors bröllop. På lördag.

 Så i morgon är det mycket på gång...


 Först på morgonen en skrivning. När man nu skall hinna läsa på inför den när så mycket annat händer. I kväll har det inte blivit något läst..

 I morgon eftermiddag skall bröderna plus blivande bruden plus några till öva inför lördagen.

 Under tiden skall vi föräldrar ställa i ordning ett antal bord och duka mm förberedelser inför bröllopet.


 Så det börjar dra ihop sig



Av Krister - 3 september 2009 18:00

 kan vara spännande. I alla fall om man inte gör som man skall(?)


 Idag steg ett gäng ungdomar på vid en station. Konduktören kom sin vanliga runda. Noterade då att det fattades ett kort på biljetten som visar att man är man och att man går i skolan.

 Därför tog han biljetten från den kortlösa. Efter att ha noterat att samma biljett hade blivit kontrollerad för en vecka sedan. Biljettinnehavaren hade alltså haft denna tid på sig att skaffa ett kort.

 "Men jag är ny i skolan"  "Jag tänkte skaffa kort i morgon"

 "Reglerna är sådana" "Skriv under att jag tagit din biljett eller gå av"


 Vän av ordning undrar givetvis varför det åks med en biljett utan fotografi. När det gått ganska många dagar sedan biljetten tydligen inskaffades.

 Men jag undrar också hur samma pojke kunde åka i morse utan fotografi. Samt igår....




Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards