Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Krister - 7 februari 2010 17:25

 Det händer mycket i havet nu i vintertid. Man måste gå dit ett par gånger i veckan för att hinna med i svängarna. Detta är dagens bilder


 


 


 


  

Av Krister - 7 februari 2010 09:33

Fototriss går vidare. Denna vecka skall vi avbilda inuti. När du tittat på mina kan du fortsätta hit och se andra tolkningar.

 Inuti är ett ämne som kan locka till många tolkningar. Eftersom jag heter Book skall jag vara lite tvetydig. Jag har en intressant bok som jag vill visa bilder från insidan.


 Nämligen

  

Alltså bilder "inifrån" snön. I bil eller hus


 1979 flyttade jag till Skåne. Från Småland. Kom till ett landskap som "aldrig" (?) varit med om en värre vinter. Se vad boken heter. Det året var lokalradions genombrott. Sägs det.

 Mjölk slogs ut hos bönderna för den kunde inte hämtas. Mjölk tog slut i affärerna


Vägar försvann

   Men kunde grävas fram igen


HUS försvann

   Men kunde grävas fram igen


 Detta är ju bara en bråkdel av det kaos som var januari - februari 1979. Alltså NU men 31 år sedan.  

 Idag har vi åter mycket snö i Skåne, men inte alls lika kaosartat. ÄN...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards