Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Krister - 8 februari 2010 21:24

 var en intressant "serie" som visades på TV för något år sedan. Drygt. Man fick följa ett antal människor med dödliga sjukdomar.

 En dog under seriens gång.


 I kväll visades "Ett år senare" och då hade ytterligare en försvunnit. Övriga 3 var ännu inte friskförklarade men sprudlade av liv.


 Intressant serie som visar hur det är att leva under detta hot. Inte minst för de anhöriga. Kanske extra intressant för mig som delvis har denna bakgrund.

På nära håll men även på lite avstånd...


 En sak som togs upp i kväll var: Hur länge "ska" man sörja? Är det OK att skaffa en ny partner? Att skaffa en (ny) familj.

 Är det OK att skaffa ny partner när man vet att den gamla så önskade oavsett vad omgivningen anser. Skall man kanske vänta en viss tid...


 Av egen erfarenhet vet jag numera att de närmaste verkar acceptera mer att man skaffar ny partner, än de som är lite mer perifera. Jag har tom blivit uppmuntrad till detta.


 Då är det tur att man har nära vänner som inte dömer!

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards