Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Krister - 20 februari 2010 11:34

 Aftonbladet fortsätter att skriva om fadderbarns-verksamheten. Och tänk, plötsligt kommer en delvis annan bild fram av denna verksamhet.

 Dagens artikel förklarar hur man tänker inom dessa organisationer, och tänk, jag är dum nog att tycka det är ett bra sätt att sköta det hela på! Jag köper resonemanget helt av. Tycker det är sympatiskt att resonera på detta sätt. Det tråkiga är bara att man tydligen inte förmedlat detta till dem med fadderbarn. ALLTSÅ: jag sympatiserar med att de pengar man får in går till MÅNGA barn, inte ett specifikt utpekat barn. Det är bättre att många får ta del än att vissa fortsätter att vara fattiga. Det senare lär inte gynna någon. Det där med att man vill ha ett barn på kylskåpet känns lite tråkigt. Borde det inte värma givaren mer om denna vet att MÅNGA får del av det inskickade..


 Frågan JAG ställer mig är hur det fungerar på "Faddergalan" på TV4. Har aldrig tittat, men får man "ett eget" barn? Eller meddelas att pengarna går till flera?

Av Krister - 20 februari 2010 09:19

 Eller som arbetsförmedlingen föredrar att kalla det: Resursplats.

 Jag är ju i fas 3 för oss arbetslösa. Sista anhalten. Vad som händer om man även under denna period misslyckas med att hitta ett arbete vet jag inte. Ingen har -- så vitt jag vet -- kommit så långt ännu.


 JAG är inskriven i fas tre även hela nästa år.


 I min kommun har AF lyckats(?) få ett samarbete med kommunen. Man har fått löfte om ett visst antal platser. Som tex undersköterska eller tex inom parkförvaltningen.

 Eftersom jag är utbildad USKa är det ju vad jag vill göra som "sysselsättning". Blev därför glad när även jag fick tillfälle att träffa kommunens representant för praktikplatser.  Fick lämna ett antal förslag om vad jag VILL göra och har fått napp.

 På tisdag skrivs det på papper och troligen börjar jag den 1 mars på min resursplats. Om nu inte facket har åsikter. Men jag tar ingens plats så det borde inte ske.

 Då får jag i alla fall in en liten liten fot i verksamheten och kan visa vilken duglig person jag är..

Av Krister - 20 februari 2010 09:15

 I går kväll och i natt har vi fått ca 2 dm snö i nordöstra Skåne. Blöt jobbig plusgraders-snö. Normalt sopar jag bort denna vita vara, men det fungerar dåligt med  kramsnö.

 Så det blev till att skovla sig fram dryga 20 meter från huset till vägen. 1-2 meter brett. 


 Det är nästan så att tom jag börjar tröttna

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards