Gammelsmurfen i Nyehusen

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Praktikplats

Av Krister - 26 februari 2010 18:31

  Förra veckan fick jag det trevliga beskedet att jag skulle få "sysselsättning"/"praktik" på det ställe jag önskade. 

 I tisdags träffade jag kommunens representant och skrev på papper för denna arbetsplats. "Om nu inte facket har åsikter. Har inte fått prata med dem ännu"


 Idag fredag klockan 14 hade hon fortfarande inte fått klartecken från facket.  I och med arbetsmarknaden för undersköterskor och andra inom kommunen var det tydligen inte så lätt att få klartecken.


 Visserligen finns inte min tjänst på det aktuella stället.

 Visserligen tar jag därmed inte någons plats.


 Men facket kanske tycker att då borde denna icke-plats ges åt någon som finns inom kommunen och hotas av arbetslöshet.


 S U C K !!


 Nu vill regeringen skaka fram 65.000 praktikplatser inom industrin för att ge åt arbetslösa. DET torde vara platser som "finns".


 Är det någon som har berättat för regeringen att facket finns....

 
 
Flanören...

Flanören...

27 februari 2010 07:58

Alliansen försöker ju vara fackets bästa vän.

Även om det finns petimetrar även i facket, får man akta sig så man inte hamnar i fel kör.
En bra indikator, är vem som hejar på en när man ifrågasätter facket.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
gubbfan

gubbfan

1 mars 2010 09:11

Tja det där med facket?
Det enda stöd en arbetstagare kan räkna med är det vi skapar gemensamt via facket.
Tyvärr så har vi ett gäng vid köttgrytorna här i Sverige och i Bryssel som vill fackets snara död.
Vad som sedan väntar fasar jag för.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - 5 januari 2018 17:12

                       Men även utanför centrala delarna...             ...

Av Krister - 11 februari 2017 13:45

   Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...

Av Krister - 11 februari 2017 10:30

   Onsdag  Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...

Av Krister - 4 februari 2017 19:11

        Potatis skalas, kokas och pressas                                Bacon, fläsk, och för bättre(?!!) smak Isterband tärnas I detta fall valdes fläskkarré istället för fläsk            Samt stekes tillsa...

Av Krister - 26 december 2016 09:33


   Tiden går. Den kattunge som hämtades 12 veckor gammal i augusti, växer så det knakar och fyller idag 7 månader.     I stort sett accepterad av alla. Även om Nilsson -- egentligen Pollux -- snart 10 år, ibland har åsikter om honom     ...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards