Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Krister - 6 mars 2010 19:40

 I kväll skall alltså 2 sista bidragen hittas.


8 bidrag i 2 grupper.


 4 bidrag tävlar parvis mot varandra.  Till slut återstår det två bidrag. dessa går vidare till sluttävlingen i Globen


 Det finns människor som tycker att det är årets höjdpunkt musikmässigt att denna tävling äger rum....


 EN sak är jag ganska säker på: I tidningen i morgon kan vi läsa att fel låt vann.


 Men det kan det väl inte vara. I en tävling vinner väl alltid den bästa.  Hur man nu skall kunna avgöra det när folkmusik ställs mot schlager ställs mot pop ställs mot...


 Vad jag vet är, efter att ha hört att i Let´s Dance gick Willy vidare på Stefans bekostnad,  att det sannerligen inte alltid är den bästa som går vidare

Av Krister - 6 mars 2010 19:36

 Jag såg följande textrad i en annons gällande ledig plats:


Du bör inte vara rädd för att ta sprutor, då vår kund har diabetes.


  Raden gör mig lite konfunderad...

Skall jag ta sprutor också för att visa kunden att det inte är farligt? 

Skall jag ta sprutan I STÄLLET för kunden?

Är det Blekingedialekt?


 Eller är det bara så att jag missat finessen med just den raden?

Av Krister - 6 mars 2010 12:56

 Så här diskuterade man i TV om programmet

Av Krister - 6 mars 2010 12:40

 Jag är glad över denna artikel i Dagen.

Kanske för att det stödjer MIN åsikt om program ett. (Det är ju sådana vi är. Gillar vi det vi ser är det sant, ogillar vi det däremot är det rena strunten. Mänskligt men sorgligt...)


 Personligen kan jag för lite för att veta hur mycket han har "på fötterna". Men personligen finner jag hans båda böcker mycket läsvärda.

 Kan däremot förstå varför "Om Jesus" väcker irritation eftersom den inte stämmer med den gängse bilden av hur Jesus såg ut.


 På samma sätt torde det vara med denna programserie. Han har "fel" åsikter. Dom stämmer inte med hur det brukar vara.


 DÄRFÖR är jag glad när jag läser ovan nämnda artikel. Den avrättar inte programserien, utan tvärtom tror att den kan vara bra.


 Titta därför på avsnitt två med öppna sinnen!

Av Krister - 6 mars 2010 12:10

 Min lokaltidning intervjuar två politiker om deras syn på RUT-avdraget. En socialdemokrat och en centerpartist

 Man kan säkert ha många åsikter i ämnet, vilket också många har. Men det som skrämmer mig är ETT av svaren från den socialdemokratiska kvinnan:


 - Jag brukar säga att jag hellre betalar någon för att städa mitt hem än för att fixa min dåliga rygg.


 DET finner jag cyniskt om något. Förhoppningsvis ett felaktigt citat. Eller inte ett fullständigt. Eller har de som städar yrkesmässigt större möjlighet att få en rygg som håller? Eller ÄR det helt enkelt synen på dem som utför tjänsten. Det är OK om deras rygg går sönder...  


  DÅ blir jag rädd..

Av Krister - 6 mars 2010 10:35

 kan understundom vara spännande. 


 När man dessutom hör hur vissa chaufförer tycker det är OK att göra undrar man hur dessa tänker.

 Min bättre hälft var ute på en bussresa i går.  Den varade ca 40 minuter. Enligt henna tillbringade chauffören en majoritet av tiden pratandes i mobiltelefon. Antagligen hade han något väldigt akut att prata om eftersom det pågick så lång tid. Eller så tycker han jobbet är tråkigt och måste roa sig med något under tiden.


 När samtalet avslutats gick en person fram och påtalade det felaktiga att prata under resan. Några hållplatser senare gick passageraren av och då återupptogs mobilsamtalet. Om det nu inte var en ny som fick glädjen denna gång.../p>

 Detta pratande resulterade i ryckig körning, ibland delvis i kontakt med trottoaren. Delvis orsakande hastiga stopp och starter.


 Att det denna gång var Skånetrafiken var nog bara en händelse för tyvärr har det inträffat på andra håll.


 Kanske borde bussbolagen utrusta sina chaufförer med handsfree, så de i fortsättningen kan roa sig LITE mer trafiksäkert, under sitt tråkiga jobb med att köra folk mellan olika orter....


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards