Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Krister - 16 mars 2010 17:02

 De hemlösa i Kristianstad har haft en liten fristad. Nu har denna rivits. Det tycker jag är trist.

 Denna vinter har varit hård och denna fristad har säkert behövts. Dock varslades om denna rivning för ett bra tag sedan, så det är tveksamt hur stor glädje man haft av den.

 Banverket som äger huset i fråga vågar inte av säkerhetsskäl ha detta hus kvar. Det har legat nära järnvägen.


Oavsett orsakerna till att man är hemlös tycker jag att det är trist att detta hus, som tydligen inte behövdes av Banverket, inte kunde få vara kvar.


 Tycker det är en trist inställning man därmed visar i min kommun, till just de som är utanför

Av Krister - 16 mars 2010 16:42

 Nu efter några dagar har jag fått svar på mina åsikter, från de som sköter busstrafiken kring Kristianstad.


 "Vi ber om ursäkt för det som inträffat och kommer att ta upp ärendet med berörd entreprenör samt ansvarig planerare inom Skånetrafiken.

Det är inte acceptabelt att sitta o prata i sin mobil under körning. Det finns ingen lag som hindrar detta. Men däremot så har vi policy på de respektive bussbolagen."


 Det blir väl att hoppas att det ger resultat. Men tyvärr visar det sig ju att ofoget att prata i telefon när man kör buss är  spritt, så det är väl att hoppas för mycket.

Av Krister - 16 mars 2010 16:38

 Den här lilla vännen hittade lite vatten att plaska i så vi fick ett snabb-besök


  

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards