Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under mars 2010

Av Krister - 13 mars 2010 21:07

 Är egentligen inte SÅ engagerad i denna tävling. EN orsak ATT vara det, skulle då möjligen vara denna lokala anknytning...


 Men tyvärr är det väl  inte en av dem JAG tycker bäst om.

Av Krister - 13 mars 2010 19:48

 Nu har våren kommit. Soligt och varmt (nåja, man skall vara försiktig) så man törs sitta ute en stund i solen.



Av Krister - 9 mars 2010 20:04

 Kallt på nätterna men soligt på dagarna. När det väl blivit lite varmare frampå förmiddagen tar solen på snötäcket. Så har vi tur är allt borta till påsk

Av Krister - 9 mars 2010 20:01

 Så här fin såg Bella ut när jag kom hem idag. Min kära fru hade lyckats klippa henne utan större protester och så här fin blev hon. (Går lättare när jag inte är hemma)


  

 Hon ser inte så jätteglad ut, men det är för att hon inte tycker om att jag pekar med det där "röret" som sitter på den lilla lådan...


 Senare försökte vi tillsammans klippa på magen men det gick inte alls.

Av Krister - 7 mars 2010 08:59

 Idag får vi tänka själva i FOTOTRISS. Gissa temat. Här kan man vara klurig och svårtydd eller enkel att förstå. Just nu har jag inte den riktigt kreativa förmågan så jag tar väl denna varianten:


 



  



Svaret finns i gästboken under "Svar på fototriss"  


Av Krister - 6 mars 2010 19:40

 I kväll skall alltså 2 sista bidragen hittas.


8 bidrag i 2 grupper.


 4 bidrag tävlar parvis mot varandra.  Till slut återstår det två bidrag. dessa går vidare till sluttävlingen i Globen


 Det finns människor som tycker att det är årets höjdpunkt musikmässigt att denna tävling äger rum....


 EN sak är jag ganska säker på: I tidningen i morgon kan vi läsa att fel låt vann.


 Men det kan det väl inte vara. I en tävling vinner väl alltid den bästa.  Hur man nu skall kunna avgöra det när folkmusik ställs mot schlager ställs mot pop ställs mot...


 Vad jag vet är, efter att ha hört att i Let´s Dance gick Willy vidare på Stefans bekostnad,  att det sannerligen inte alltid är den bästa som går vidare

Av Krister - 6 mars 2010 19:36

 Jag såg följande textrad i en annons gällande ledig plats:


Du bör inte vara rädd för att ta sprutor, då vår kund har diabetes.


  Raden gör mig lite konfunderad...

Skall jag ta sprutor också för att visa kunden att det inte är farligt? 

Skall jag ta sprutan I STÄLLET för kunden?

Är det Blekingedialekt?


 Eller är det bara så att jag missat finessen med just den raden?

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards