Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Krister - 22 april 2010 21:32

 På den arbetsplats där jag för tillfället tillbringar min tid är det ibland övertid. Ibland kan ibland vara flera kvällar varje vecka. Eller åtminstone många dagar i en månad. Vissa helger arbetas det också.

 En undersökning har visat att det arbetas över väldigt mycket i Sverige. Skulle kunna bli många arbetslösas arbeten istället. Men är det så säkert...

 På den plats jag är är jag tveksam. 2 timmars övertid ett antal dagar i veckan/månaden plus ibland arbete på lediga lördagar, räcker knappast till att ge just någon arbete.

 Men varför inte anställa extra som jobbar dagtid? Jo för att i fallet ovan går det inte eftersom maskinerna som är tillgängliga ju redan är upptagna.


 Det sägs att många inte vågar säga nej till att arbeta över gratis. I "mitt" fall stämmer inte detta eftersom det är betald övertid och i vissa lägen något som den anställda kan bestämma själv

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards