Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under maj 2010

Av Krister - 16 maj 2010 07:40

är veckans tema på TRISS


 Då hade det ju varit jättebra att lägga upp tex "Idag är jag stark" med Kenta. Men JAG har ju inte lagt upp en film på you tube, så det vore ju direkt fel. Så det får bli detta istället


     

Kärleken till matte är aldrig så stark som när det vankas något ätbart. I detta fall frukost-tonfisken


   Denna krydda är inköpt på Madeira av min svärmor när hon bodde där.

Finns i graderna het till mycket het.


   ETT av de starkaste sätten att visa sin kärlek är genom att gifta sig






Av Krister - 15 maj 2010 20:40

 Så kom de då, de som hade möjlighet av familjens alla barn. Vilket innebar att 1 av 5 inte hade möjlighet.

 Det innebar också att vi fick träffa (plast - i mitt fall)barnbarnet

Hon har vuxit till sig och är numera inte alls lika främmande och blyg som hon en gång var

  

Av Krister - 15 maj 2010 09:03

  Idag får vi så användning för den här tallriken igen. 1984 hade vi en utbytesstudent över sommaren. Av henne fick vi denna present. Den har plockats fram vid varje högtidsdag sedan dess.


 Idag är det så dax för modernatur att använda den. Hennes dag är nästa vecka men för att barnen skall kunna komma på besök får det bli idag

  

Av Krister - 14 maj 2010 17:14

har i alla fall trivts denna vår. Gräset och maskrosorna har rusat i höjden. En del av det sistnämnda har vi dragit upp med maskrosjärn. Men det blir ju bara fler och fler.

 Så idag har jag och "alla" grannarna haft en gemensam -- nåja samtidig då -- aktion mot våra gräsmattor.

Så nu är det kort och fint igen

Av Krister - 13 maj 2010 19:17

 Hittade -- fick reda på, snarare, -- en ny intressant blogg härom dagen. Rullstolsmorsan. Hon skriver om hur sitt livet påverkas av hennes  handikapp. Om färdtjänst, assistans men även andra tankar. Mycket läsvärd blogg tycker jag! Allt för ofta känner jag igen saker och kan "le" lite igenkännande åt saker som var nästan dagliga för inte så många år sedan

Av Krister - 13 maj 2010 17:07

 Såg ett mycket intressant program om personer som drabbats av Alzheimers. En sjukdom som tar bort väldigt mycket av minnet(!) För att inte säga allt.

 I programmet medverkade bl.a nedan man. Filmen visade bl.a förberedelserna och resan till nedan framträdande.

 Under bilresan frågade han ett antal gånger varför de åkte bil. 


 När han sedan kom fram, blev uppropad på scenen var det som om en knapp vreds om och en sångtext kom fram...


Av Krister - 13 maj 2010 12:15

till mig själv! För 5 månader sedan idag gifte jag mig med ägaren till detta

  

 Då hade vi känt varandra ett par år och det hon sett sedan dess avskräckte inte. Vilket jag är mycket glad för.


Av Krister - 12 maj 2010 15:29

 Det är intressant att läsa sportreferat och lyssna på mediabevakning av detsamma.

 Speciellt nu i VM-tider.


 (Först bara ett klargörande: HockeyVM i maj ligger i absoluta botten för intresset. VM varje år och i maj är för mig totalt ointressant. Noterar resultat men följer inte. Inte ens om det skulle bli semi eller tom final...)


 När Norge och Danmark vann sina matcher var det "knallar". Jag kunde inte se någon stans att det var fiasko av förlorarna.


 Hade däremot Sverige förlorat mot detta Norge hade jag i tidningen kunnat läsa FIASKO.

Är det månne för att det är roligare att skriva att Sverige gjorde fiasko än att -- som för några ¨år sedan -- Vitryssland gjorde en knall.

 Är det för att om VÄRLDENS BÄSTA Hockeylag -- Sverige -- förlorar mot tappert kämpande och för dagen bättre Vitryssland, så måste det vara fiasko.

 "Att göra en Salo"


 Har i så fall inte bröderna Sedin stått för ett fiasko när deras lag åkte ur NHL-slutspelet. Eller Lidstöms Detroit?!


 Är det verkligen bara jag som har tröttnat på allt skriveri om "fiasko"?


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards