Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under maj 2010

Av Krister - 3 maj 2010 12:50

 Nilsson trivs nu. Varmt och skönt ute. Nu kan han slippa ligga inne under nätterna .

 Väl hemma är detta en favoritplats

  


Av Krister - 2 maj 2010 18:00

 Då menar jag inte brist på solvärme. Utan på det kalla klimatet. För att bli sjukskriven måste man numera vara M Y C K E T  sjuk. Vad det nu kan tänkas innebära.

 Att vara cancersjuk och inne i livets slut, räckte inte. Beslutsfattarna var tvugna att ryta till. Men frågan är om ens det hjälpte...


 Ser nu i Aftonbladet att det inte räcker att man förlorar sitt barn, för att man skall få vara hemma från jobbet. Trots två sidor intyg så anser Försäkringskassans läkare att han inte fått nog med information.


 Det HAR blivit kallt i konungariket Sverige...

Av Krister - 1 maj 2010 19:19

 2 filmer med Adryan Linden som  har Duchennes muskeldystrofi. Hans tankar om bl.a rätten att få leva även som handikappad. Film som skakar om!!








 Det finns ytterligare informerande film om filmen Paria. Plus en del tidningsurklipp. Aftonbladet: "Adrian borde ha aborterats bort",  Filmaren själv har en kort skriftlig förklaring, Tidningen Stiletten mfl ställen

 Men inte minst den egna bloggen..

Av Krister - 1 maj 2010 17:33

 Veckans triss är inställd pga semester. Istället tänkte jag använda mig av samma bloggares möjlighet att lägga in tillbakablickar på  ett år tidigare.


 


  

För ett år sedan var jag mitt uppe i mina USKstudier. En dag i maj åkte jag och min (då för tiden) sambo (numera fru) dit och tittade lite på Strandpromenaden i Karlshamn.

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards