Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Krister - 10 juli 2010 21:33

 Vi har fått besök av älste sonen med fru och lånad hund. Eller snarare hund de tar hand om ett par veckor.

  

 Pepsi. Pudelblandning. Hane. Eftersom vår Thyko också är pojke hade jag väl mina misstankar. Tyvärr bekräftades dessa.

 Thyko är lite våldsam vid första kontakten med andra hundar. Blev lite för närgången och så var den dagen förstörd. Fast det går att hålla dem åtskilda utan FÖR stora problem.


 Egentligen tror jag att Thyko VILL leka med Pepsi, men pga första kontakten förstörde han sina chanser. Nu möts han av morr vid varje kontaktförsök.


 Han var likadan mot katterna men de har lärt sig att han inte menar att vara så farlig som han verkar. Nisse har därför helt acepterat honom. Ozzie nästan. Nilsson är den enda som fortfarande är lite misstänksam mot Thyko och hans avsikter


Av Krister - 10 juli 2010 21:30

        


 Ibland kan himlen vara intressant att titta på..

Av Krister - 10 juli 2010 20:40

 Så här ser det ut där jag är idag är veckans tema i    Ett återkommande tema, och det skall bli intressant att se skillnaderna  IDAG i Sverige!!


 Skåne har ett stort antal veckor haft mycket sol och mycket värme. Detta märks givetvis på bilderna.

 Dessa bilder är från LÖRdagen den 10e och inte fotograferade på söndagen, men jag förväntar ingen större skillnad. Tyvärr


      

 Tror att det är fler än jag som hoppas på regn. Åtminstone vi med trädgårdar. Skulle aldrig få för mig att vattna gräsmattan i denna tropiska hetta. (Till skillnad från en del som gärna sprutar vatten dagtid under gassande sol, då väldigt stor del dunstar bort)


Av Krister - 10 juli 2010 09:05

 Härligt att få en ledig helg när man har jobbat hela veckan.

Arbetets början är flyttat till klockan 7 istället för som tidigare, som senast 7.30 Vi kommer nu iväg tidigare.  Så när jag jobbar måste jag gå upp vid halv 6. Thyko börjar redan tidigare, men då mÅSTE jag upp.


 Idag när jag är ledig fick jag ligga ända till halv 6(!) Alltså ingen skillnad...


 Dock är det skönt att vara uppe tidigt. Nu på sommaren är det varmt dagtid. Igår närmare 30. Då kan man ta sin lilla hund tidigt p morgonen och gå en härlig promenad vid stranden och inne i skogen.  Innan det blir för varmt.




Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards