Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Krister - 31 juli 2010 19:47




 Denna spelning dock vid annat tillfälle!



 



Av Krister - 31 juli 2010 19:26

 En ny tradition startade idag(??) På torget i Åhus har man idag underhållning av och med svenska sångare/sångerskor.

 Min bättre hälft och jag valde att låta oss underhållas av de två första.


  Kajsa-Stina Åkerström


   Framförde en bra tolkning av Lyckliga gatan


  Jack Vreesviik


   Framförde en bra tolkning av 17e balladen

Annars sånger av "En äldre släkting" eller hur nu orden föll


Båda två barn till tidigare duktiga sångare.


Senare på kvällen kommer även Calle Christiansson att sjunga. Förmodligen kommer publikens genomsnittliga ålder därmed att sjunka en del

Av Krister - 31 juli 2010 11:04

  Idag var vi på Lions loppis för första gången på länge. Väldigt ovanligt, men idag hittade vi inget vi ville ha, tillräckligt mycket för att köpa det.


 I eftermiddag, om vädret tillåter, blir det kanske en tur till "Åhus visfestival". Bl.a Cajsa-Stina Åkerström, Jack Vreeswijk och lokala Calle Christiansson skall sjunga där.  Kan ju vara kul kanske.


 Annars luktar det gott från köket just nu, där min duktiga fru gör vinbärsmuffins. DET är en höjdare det!!


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards