Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under juli 2010

Av Krister - 28 juli 2010 16:43

 En av årets alla marknader har varit i Åhus dagarna två.

 Efter Degeberga, Kiviks, Hästveda och allt vad de heter, var det så dax för Maria Magdalena marknad.


 Förr -- innan det beslutades att lägga ner,  och bygga bostäder istället (fast de verkar också dröja, vad man nu väntar på...) -- så var denna marknad i Åhusparken.

 Trevligt ställe att ha en marknad på. Lite mer intimt. Lite mer grönt. Lite mer liv.


 NU, är det på Åhus Hornas fotbollsanläggning istället. Känns som om det är färre knallar.


 Vi var dit idag min fru och jag. Inte så mycket man hade intresse av egentligen. Mer än den obligatoriska sillamackan förstås.


 Det var lite i varmaste laget också


Av Krister - 26 juli 2010 22:39

 Att lyssna på musik är intressant. Speciellt när man lyssnar på samma stycke i olika versioner. Vilket som är bäst är ju väldigt individuellt. Personligen föredrar jag originalet i just det här fallet...


 Vilket nu DET kan vara....   










Depeche Mode i just det här fallet.









Av Krister - 26 juli 2010 21:21

 Nu har det kommit en härlig tid. Bärens tid. Finns en massa gottis att smaska i sig!

  


 Men detta är nästan godare ändå

   Min mamma lärde mig att äta detta tillsammans med bitar av husmansknäcke och mjölk. Inte illa alls!!


Av Krister - 26 juli 2010 19:36

 Idag när jag kom till jobbet var en sjuk. Återstod 5. Av dessa 5 har 3 lov att dela ut medicin. Av de 5 var 1 ordinarie och 4 sommarvikarier...


 Igår på jobbet var också en person sjuk. Hade delad tur. Fanns ingen att ringa in. En av oss som arbetade var därför "tvungen" att först arbeta 7 - 15.30 För att sedan fortsätta till 22.  Ville inte sätta oss andra i problem


 Visst är det bra att det finns sådana människor, men att det ska behövas...

Av Krister - 25 juli 2010 22:10

 I helgen fick vi en klar signal om vad det kan betyda om för många saknar delegation att dela medicin. Som tur är lät en klok sköterska mig få det under hela helgen, annars hade det blivit rena kaoset..

Av Krister - 24 juli 2010 19:51

 När det sedan har regnat och regnat och regnat i över 10 timmar och kommit ca 20 mm är detta resultatet..

  

 Bara några få mm ner i jorden har vätan nått. Visserligen i detta fall delvis beroende på dåligt förarbete men ändå...

 Hoppas gräsmattorna får ett bättre resultat.


 Jag i Kristianstadstrakten har alltså fått ca 20 mm under dagen. Längre österut har det kommit det dubbla


Av Krister - 24 juli 2010 17:09

 Idag kom så det efterlängtade regnet. Har regnat hela dagen och skall fortsätta i morgon. En och annan gräsmatta,  en och annan blomma och buske,  lär njuta av detta..

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards