Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under juli 2010

Av Krister - 17 juli 2010 17:45

 Måste även lägga upp denna bild som visar hur farlig Thyko kan vara i närheten av barn. En bild som verkligen visar att man måste vara på sin vakt och inte lämna honom utan uppsikt en sekund..

  

 Eller är det så att åter visar det sig att om man låter en hund vara med, och inte lära sig att barn är farliga, så går det bra.

 Det är lätt att se hur han lyser upp när han får vara en i gemenskapen. En som FÅR vara med.

 Thyko älskar att vara med och leka. För leka är hans liv det se..


Av Krister - 17 juli 2010 17:42

 Dax för lite djurbilder igen tycker jag!


    

Av Krister - 16 juli 2010 12:02

 Att jobba med det jag jobbar, innebär medicinhantering. För att få detta skall man ha delegering. Dvs en sjuksköterska -- som ju egentligen är ansvarig för detta - delegerar till sina undersköterskor/vårdbiträden så att DE får dela ut medicin. Det skulle inte rent praktiskt fungera annars om en SSKa skulle fara runt till alla vårdtagare och se till atde tar sin medicin.


 I år har reglerna blivit hårdare. Det är svårare att få denna delegering. Man skall först gå en utbildning för detta. Som sommarvikarie har detta inte ansetts viktigt för mig. Det innebär att för första gången har jag inte denna möjlighet. (Känns lite konstigt som utbildad USKa och 3e året på samma arbetsplats)


 Vilket egentligen inte spelar mig någon större roll. Visserligen minskar antalet jag kan hjälpa, men jag blir ju därmed inte utan arbete.

 Däremot drabbar det ju kollegor som inte kan skicka mig vart som helst. Speciellt jobbigt på kvällar och helger då antalet som jobbar är färre än på dagtid vardagar.


Av Krister - 16 juli 2010 11:57

 Min kära hustru promenerade Thyko härom morgonen. Han har ett Flexi-koppel och gillar att ha det utdraget. Denna morgon utnyttjade han det till max. Lyckades på det sättet ha ihjäl en kaninunge.

 Tror inte vi skall släppa honom lös när vi promenerar honom...




Av Krister - 16 juli 2010 11:46

 Så har ännu en vecka passerat och det är fredag. Fast har man det arbete jag har är det ingen skillnad. I stort sett samma sak varje dag. Vardag som helgdag.

 Har varit ledig 1.5 dag och skall om ett par timmar börja ett 6-dagars-pass. OK inte hela tiden men nästa gång jag har en  ledig dag är torsdag.


 Det har varit varmt flera veckor.  Kan ju vara skönt för dom som vill ligga på stranden timma efter timma. Men inte om man arbetar med äldre och "krassliga". Gäller att försöka se till att det dricks ordentligt.

 Väldigt lätt att bli uttorkad i dagar som dessa.


 Årets Kristianstadsdagar snart över. Har inte sett något av det. Eller ätit något av allt gott som erbjuds. Kan inte säga att jag saknar det heller. Hörde av någon som varit inne att det var 28 grader klockan 01 en av nätterna.

Inte riktigt min trivseltemperatur. Har varit betydligt skönare att sitta ute i trädgården när solen gått ner, och njuta av de ljumma kvällarna


Av Krister - 14 juli 2010 20:50

 Har man det jobb som jag har, har man "firmabil". Tyvärr märks det att det inte är "min bil" pga bl.a skrapmärken . 


 Idag hade dock JAG anledning att tacka någon som höll sin vakande hand över mig. Skulle svänga vänster i en korsning och körde ut. I sista ögonblicket -- kanske ett par dm kvar -- såg jag dock bilen och slapp köra in i dess sida. 

 Som tur var har jag snabba reflexer. Vilket nog fler än jag var tacksamma över....


 Om det berodde på värmen, trötthet, slöhet eller att bilen försvann ur synfältet, vet jag inte. Men jag är glad att slipper bli en notis i tidningen i morgon...

Av Krister - 14 juli 2010 20:41

 För MIG är sommaren inte alls rolig.


Primärt för att det är alldeles för varmt för att passa min kropp. Svettas floder bara jag rör mig lite grann.

 Så då är det jättetrevligt att städa i 60 minuter å arbetets vägnar...


 Sekundärt för att det innebär att biltrafiken på "min gata" mångdubblas. Detta drabbas jag ju främst av de lediga dagarna, men i alla fall.

 Först skall alla TILL havet runt 10-snåret på förmiddagen. Sedan skall de hem igen efter 15.


 På gatan har vi 30, men DET är det inte många som bryr sig om. Tyvärr inte ens de som har bostad längre ner.


 När jag kör hem efter arbetet kring 16 är det långa långa köer. Med badgäster som också vill hem. Eftersom jag har att korsa två körbanor så är det lagom kul.

 Min kära fru åkte buss härom dagen och var 10 minuter försenad pga just detta. Inte ens buss i linjetrafik visas hänsyn. 


 Dock skall i ärlighetens namn påpekas att det finns dom som tillämpar blixtlåsprincipen och släpper fram. Heder åt dom


 Nej så det JAG längtar efter är slutet av augusti då det äntligen (förhoppningsvis) är slut på badväder. I alla fall semestrar....

Av Krister - 13 juli 2010 20:03

 Äntligen har matte fått en hund som gillar att bli kammad

  

Som tycker det är skönt och trevligt med all uppmärksamhet

  

Som kort sagt bara njuter...

  

Det är annat än tjuriga Gustav och ÄNDÅ tjurigare Bella


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards