Gammelsmurfen i Nyehusen

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Politikerfundering

Av Krister - 28 oktober 2010 19:01

 Är det ett moderat drag att göra som de gör "hela tiden"?  Som tex åka på bjudresor och inte förrän efteråt se att det kanske kan vara problematiskt. Fast det skedde kanske under galgen.

 Att skriva ett stort antal bloggar efter denna resa och då nämna den som sponsrade resan. Jämfört med att nästan inte nämna alls INNAN resan.


 Tyvärr(?) tror jag inte att det är ett typiskt moderat drag. Snarare ett typiskt drag för personer med makt och inflytande.

 Mer vill gärna ha mer.

 Skrubbar du mig så skrubbar jag dig.


 Vi i Sverige påstås vara så snälla och aldrig låta oss utsättas för mutor och liknande.

 Är det någon som verkligen tror på det?

 
 
modernatur

modernatur

28 oktober 2010 19:15

Eller kanske ett smart drag. Spara pengar. Dom bjuder mig på resan, men jag bryr mig inte om dom sedan utan gör som jag vill.
Hur ofta är man inte i affärer där dom bjuder på smakprover osv. Visst, man smakar, men hur ofta köper man det dom bjuder på? Är det gratis så är det. Blev jag bjuden på en resa med mat o dryck och jag inte binder mig att köpa något av dom som bjuder så vore jag väl dum om jag tackade nej.

http://modernatur.bloggagratis.se

 
lazarus

lazarus

30 oktober 2010 10:00

Ja du, det är i en ankdamm vi lever och det är ankorna som kvackar och gör som de behagar. Vi behövs bara vart fjärde år för att upprätthålla demokratins lagar.

http://www.lazarus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - 5 januari 2018 17:12

                       Men även utanför centrala delarna...             ...

Av Krister - 11 februari 2017 13:45

   Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...

Av Krister - 11 februari 2017 10:30

   Onsdag  Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...

Av Krister - 4 februari 2017 19:11

        Potatis skalas, kokas och pressas                                Bacon, fläsk, och för bättre(?!!) smak Isterband tärnas I detta fall valdes fläskkarré istället för fläsk            Samt stekes tillsa...

Av Krister - 26 december 2016 09:33


   Tiden går. Den kattunge som hämtades 12 veckor gammal i augusti, växer så det knakar och fyller idag 7 månader.     I stort sett accepterad av alla. Även om Nilsson -- egentligen Pollux -- snart 10 år, ibland har åsikter om honom     ...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards