Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Krister - 15 december 2010 17:24

 Det ligger givetvis en del i vad jag fått i mina kommentarer. "Man vill tro alla om gott". Givetvis vill vi inte tro att dom som makten haver missbrukar denna, utan arbetar helt för VÅRT bästa.


 Men samtidigt blir jag lite rädd nu när ALLA plötsligt hoppar på tåget och applåderar ALLT som sker hos denna organisation(eller vad de nu kallar sig)

INGET som grundaren och portalfiguren gör är fel, eller så är det påhitt av dom dumma i väster.

 Kvinnorna som påstår sig blivit våldtagna har givetvis inte blivit detta, utan det är ett påhitt från USA. Trots att det påstås ha hänt i Sverige.

 Därför skall ALLA som är inblandade i denna komplott straffas. Som tex advokaten som gör sitt jobb.

 Eller finns de dom som tror att våldtäkterna HAR inträffat men tycker det är OK? "Dom ville nog först, men..."


 Vad JAG är rädd för är att man i ivern att applådera en avslöjare, inte ser de risker som finns med det som avslöjas. Att det i allt det som skrivs kanske finns ett mönster som egentligen bara har till syfte att stärka Wikileaks. Inte för att avslöja skurkar i första hand, utan med större baktankar.


  Och ÄR det så självklart att ALLT som avslöjas är bra att det sker?


  Hur många av oss säger saker TILL våra grannar men helt andra saker OM dom. Vill vi att detta skall komma fram?

 Hyckklare är vi alla för vi vill inte bråka med våra grannar. Vi kanske inte gillar allt de gör men tvingas av taktiska orsaker låtsas detta.


 Jag tror att det i princip är bra att makthavare avslöjas, men är det så bra att ALLT gör det...


 Dessutom tror jag att det bor en massa hycklare runt om i landet. Att säga:


 "Kan makten fuska så är det OK att jag gör det"  är bara trams.  Sanningen är väl bara den att får vi chansen så tar vi den. Förhoppningsvis utan att avslöjas.

 Det visar inte minst fusket med assistansersättning där "Kaninmannen" är den mest kända på senare tid.


 Tom på vänsterkanten visar det sig att har man möjlighet att få besök av pengaguden säger man inte nej. Måste det fuskas så drar sig inte ens vänsterfolk för att göra detta för att få lite mer pengar.

 Väldigt ofta mot partiboken men med förklaringen:


 "Reglerna tillåter ju detta"


 Är det bara jag som reagerar över att även folk långt till vänster kan tycka det är OK att DE har höga inkomster, men att det är helt galet att familjen Bonnier gör det

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards