Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Krister - 18 december 2010 23:54

 Glitterbilder skall det handla om denna vecka. Precis som står på startsidan kan det innebära väldigt mycket.

 Skall vara så okonventionell att jag som första bild väljer en som troligen kommer att varieras på ett antal bloggar

  Nej, vi har inte klätt granen ännu. Det är en gammal bild. Inte spciellt bra heller. Skyller på kameran...


  Vet inte om det bara är jag som ser glitter i denna bild.

Kommentera gärna...


Men HÄR är det desto mer

  Avsiktligt fotat så här för att "se hur det blev"


Fler glitterbilder:  

Av Krister - 18 december 2010 17:18

Av Krister - 18 december 2010 09:26

 När man antyder att det finns folk även på vänsterkanten som agerar konstigt noterar jag att då antas man mena socialdemokrater.

 Att man kan mena vänsterpartister eller ändå längre till vänster, finns liksom inte i agendan.

 Vilket intressant noteras

Av Krister - 18 december 2010 09:03

 Hörde på nyheterna att fundamentalisterna tackar Wikileaks för informationen om tänkbara och viktiga bombmål. I bland annat Sverige. Att man har detta som diskussionsmaterial när man går igenom de olika länderna och deras tänkbara mål.


 Tänk så det kan bli.


 Men eftersom så mycket riktigt smutsigt kommit fram i deras andra avslöjanden får vi väl se detta som en LITEN LITEN miss som i det stora hela inte betyder något alls.

Av Krister - 18 december 2010 09:00


En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds. 

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv. 

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.

Författaren okänd

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards