Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Krister - 13 februari 2010 14:14

 Vi har i år det längsta och kallaste vintern i mannaminne. Hur långt nu ett sådant är... JAG kan inte minnas något liknande sedan 1979, men mitt minne är kanske dåligt.  (OBS. Jag pratar Skåne och inget annat!)


  Det ger bl.a detta resultat. Man får som bostadslös vända i dörren om man kommer  till dem som ibland öppnar den.


  I MIN värld är det en tråkig inställning att inte denna extremvinter vara lite flexibel.

  Även om en del tidigare insändare i ämnet såklart applåderar beslutet. Allt för många tycks anse att "De får skylla sig själva. De har haft ett val".

Av Krister - 13 februari 2010 13:59

 Hur skall man tänka som politiker? Detta tas upp av Kristianstadsbladets ledare idag.

 Kan man som partipolitiker lyssna mer på sina väljare än på sin partiledning? Är det kanske tom så att man MÅSTE lyssna mer på väljarna än på partiets ledning?


 Det korta och snabba svaret är givet: Det är väljarna som givit dig mandatet. Men samtidigt är det ju så att utan partiets godkännande hade man inte ens kommit på valsedeln.


 Vilket är viktigast för en politiker: Att partiets huvudmål genomförs, eller att en lokal opinion MOT, får råda?


 Svaret kan ju tyckas självklart men är det det...

Av Krister - 13 februari 2010 11:55

Förlåt ordet men det är ett citat.

 Nedan är hämtat från SVTs hemsida gällande årets OS. Ibland har nöden ingen lag, eller vad säger man...


Den dåliga snötillgången har fått OS-arrangörerna att ta till drastiska åtgärder. Inför lördagens skidskyttesprint kommer spåren nämligen att besprutas - med gödsel.

Ämnet, vars namn är Urea, finns i urin och är känt sedan 1800-talet. Det är dock inte förrän i år som Urea har tagit steget in i den olympiska världen.

Men lösningen har faktiskt provats tidigare, och visat sig vara effektiv vid skitväder. Huruvida den inverkar positivt på så kallat pisskytte är dock fortfarande oklart...

Av Krister - 13 februari 2010 10:08



Även detta är en grupp i min smak som kommer att FÖRGYLLA musiktävlingen. Troligen inte heller något som går hem...

Av Krister - 13 februari 2010 09:50

 Kvällens program kan bli något extra. Lite annorlunda musik i festivalen. Att detta gäng kommer med ser jag som en höjdare. Tyvärr är det väl inget som "slår" i stugorna men jag tycker om att de är med!!


Av Krister - 13 februari 2010 09:39

 Det började redan i går kväll. Snön VRÄKTE ner. Sopade bort någon dm eller så. I morse hade det kommit ytterligare knappt lika mycket.

 


  

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards