Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Krister - 9 april 2010 17:58

 Min hockey"situation" är lite rörig. 

I början av 70-talet såg jag min första elitmatch. AIK-Leksand i Stockholm. Fastnade genast för leksingarnas spel. På den tiden var det ju en massa bra hockeynamn i det laget, så det var lätt att imponeras och fängslas.  Jag blev genast en "fan" av laget.

 LIF är ju ett av lagen som har många supportrar runt hela landet. Ett lag som ofta fyller isladorna när de kommer på besök. Ett lag med en härligt hängiven publik.


 För några år sedan trillade laget ur högsta serien och något år senare blev jag tillfrågad vilket som var MITT lag. LIF "räknades inte" eftersom de inte längre spelade i högsta ligan. Min yngsta son köpte får ett antal år sedan en jacka i Gävle som HAN slutat använda men som jag använder i stället.

 Därför föll det sig naturligt att anta och kanske även spela på, att jag är BIFare.

 Brynäs har ju också hockeytraditioner så det är ju iofs inget att skämmas över,

MEN det lag som är mitt är Leksand. Högsta serien eller inte...


och så här års brukar man som LIFare slitas mellan hopp och förtvivlan. Måste väl erkänna att inför nästsista omgången såg det GANSKA bra ut. Då kommer givetvis den vanliga genomklappningen och en väntad(?) seger förbyttes i storstryk.


 Det verkar ha gått troll i kvalspel. Överlägsna i grundspelet med "medelmåttiga" i kvalet. Verkar som enda möjligheten för dem att gå upp är en utökad serie. Blir det verklighet med spel för 6 av lagen i europeisk liga blir det kanske snabbare än väntat...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards