Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Krister - 5 juli 2010 18:59

 Något som alla pratar om men ingen kan göra något åt. Alltså vädret.

Vet att man inte skall klaga när vi nu har en fin sommar. Men...


 Jag har aldrig varit någon sommarmänniska. Jag rent av lder nu när det är närmare 30 grader i skuggan och minst 10 till i solen. Man kan inte mer än klä av sig. Är det fortfarande för varmt då så..


 Gräsmattorna lider. Blommor och buskar lider. JAG tycker det skulle vara riktigt skönt med regn nu. Gärna nattetid så får alla soldyrkare sin del också.


 Undrar hur många som tänker på farorna med för mycket solande? Knappast de som ligger och solar flera timmar varje dag. Undrar hur man tänker när man utsätter sina små barn för samma sak. Knappast alls tycker jag.


 HUR kan man ge sig till att vattna sina gräsmattor dagtid i 30gradig solvärme. Det avdunstar en massa vatten då. Vilket innebär att man måste vattna ÄN mera för att det skall göra nyttaDet finns regler för jordbrukare. Det borde finnas bevattningsregler även för villaägare. 

 Hade vi bott i Kalifornien tex hade det varit direkt förbjudet att vattna sina trädgårdar som det görs på sina håll runt omkring min bostad.


 Jag längtar som sagt till regn...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards