Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Krister - 19 juli 2010 20:09

 Med anledning av gårdagens skrivande samt kommenterande lite mer i ämnet.



En mycket upprörd kvinna ringde till polisen: 


-- Det står en död man på kajen. Han har stått på samma sätt i flera timmar. Han har inte rört sig ur fläcken!


 -- Han behöver inte vara död för det, svarade polisen. Det kan vara en kommunalarbetare.


 Tror det var Arve Opsal som berättade den historien





 Det som är intressant i ämnet är ju om en kommun styrs av partier som propagerar för mer privata aktörer inom tex åldringsvården.

 Samtidigt har ju dessa politiker att ansvara för den kommunala verksamheten. Att ansvara för att kommunen ger ett bra alternativ där ALLA är nöjda. Vårdtagare så väl som vårdgivare.

 Men, frågar jag mig, är det så säkert att dessa politiker verkligen gör ALLT de kan för att den kommunala verksamheten blir bra. Om de egentligen vill ha privata alternativ.


 Här skulle jag kunna vara väldigt specifik men så länge jag är avlönad av den ena sidan, bör jag nog avstå....


 Samtidigt kan man givetvis vända på hela frågeställningen. Är det så säker att det privata får en ärlig chans att visa vad DE kan, i en kommun styrd av politiker som INTE vill privatisera.


 Som en kommentar till "Gubbfan": Tänk ibland undrar jag vad politiker kan göra utan att det bestraffas eller ens lagprövas. 



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards