Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Krister - 19 februari 2011 23:45

 Veckans ämne ett återkommande ämne. Vi skall visa hur det ser ut IDAG där vi bor. Bra för då gäller det att vara aktiv och inte bara rota gamla bilder!


 I min omgivning händer det ju saker hela tiden. Hade dagens ämne kommit för någon vecka sedan hade bilderna varit betydligt gräsigare. Men så kom kylan och snön igen. Därför blir DAGENS rapport denna

   Dessa två bilder är från Tivoliparken i Kristianstad





  Medan den här bilden är från min (och grannens) tomt

Det skulle bli mot 15 minus i natt men just nu bara 1/3 av detta


Men det ser även ut så här i Kristianstad idag


Fler aktuella bilder, från andra platser, här:

 

Av Krister - 19 februari 2011 19:20

Kanalen i Kristianstad ser ut så här ganska nära utloppet till Helge å

    Då ska man veta att den ganska nyligen ÄR rensad


Av Krister - 19 februari 2011 13:32

 Deltävling 3.

 Men varför heter det meloditävling? En vecka innan själva tävlingen börjar man tjata om den i lokalradion. Man skall gissa vilka som går vidare till finalen. INNAN tävlingen. INNAN man ens hört bidragen. Alltså en tävling där man ringer på artisten helt uppenbart.

 I kvällens avsnitt tävlar en ung man där han, likt förra året har en show. I år skall det sprängas glas på scenen


 Musiktävling kallas det visst


 Som tur är har jag annat för mig den aktuella tiden. Men det ska bli intressant att följa efterdebatten där det som vanligt visar sig att fel låt vann..


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards