Gammelsmurfen i Nyehusen

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Miffos och normalpuckade

Av Krister - 20 mars 2011 09:51

 Varje söndagsmorgon sänds ett underbart program. Mifforadion. Handlade idag om att vara normal.

 Vad ÄR normalt egentligen..


 Personligen skulle jag tycka att det bästa vore om alla vore onormala. Egna små personligheter och inte bara kopior. Att det onormala vore det normala. Men det verkar inte önskvärt


 Mifforadio finns även på Facebook.

 
 
pinkozzy

pinkozzy

20 mars 2011 10:46

Är vi inte alla "onormala" på sitt sätt? Jag har läst en gång att om 2 av 3 gör det så är det normalt. OK, om du och jag är inlåsta i ett rum och vi båda spelar fia med knuff så är det normalt. Eller? Men om vi sitter mitt i Stockholms centrum och gör samma sak så är det helt plötsligt onormalt, eftersom jag har svårt att tänka mig att 2 av 3 Stockholmare gör det. Men låt oss ponera att det är Fia med knuff dagen mellan 12 och 13 inom EU och att plötsligt varenda kotte spelar fia, utom just i Stockholm, så blir det plötsligt normalt igen. Men om vi nu drar in hela världen i det hela och det bara spelas fia med knuff i hela EU mellan kl 12 och 13 så är det fortfarande onormalt, eftersom inte 2 av 3 i världen spelar fia med knuff samtidigt.
Vad jag vill säga med detta enkla(?) exempel är att situationen bidrar till om det är normal eller "onormalt".

http://pinkozzy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - 5 januari 2018 17:12

                       Men även utanför centrala delarna...             ...

Av Krister - 11 februari 2017 13:45

   Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...

Av Krister - 11 februari 2017 10:30

   Onsdag  Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...

Av Krister - 4 februari 2017 19:11

        Potatis skalas, kokas och pressas                                Bacon, fläsk, och för bättre(?!!) smak Isterband tärnas I detta fall valdes fläskkarré istället för fläsk            Samt stekes tillsa...

Av Krister - 26 december 2016 09:33


   Tiden går. Den kattunge som hämtades 12 veckor gammal i augusti, växer så det knakar och fyller idag 7 månader.     I stort sett accepterad av alla. Även om Nilsson -- egentligen Pollux -- snart 10 år, ibland har åsikter om honom     ...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards