Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under maj 2011

Av Krister - 16 maj 2011 21:15

 Nästa år kommer Azerbadjan att arrangera denna märkliga tävling. Ett av Europas absolut fattigaste länder har gått och vunnit och som tack skall de ta hand om nästa års.

 Det lär ju inte bli billigt och jag misstänker att summan det kommer att kosta hade kunnat användas betydligt förnuftigare


Av Krister - 15 maj 2011 21:13

 Våren har börjat soligt. Så det har inte behövt klippas så många gånger. Förra sommaren skaffade vi en maskin som skall vara lite nyttigare. Använder "nyttigare" bränsle.

 

 Nu har det börjat regna så det blir väl mer klippande kan jag tänka mig...


Av Krister - 15 maj 2011 21:11

 Eftersom vi inte täcker med plast eller liknande tar det tid, men NU har det första kommit upp

 

Av Krister - 14 maj 2011 23:45

 Många kan verkligen vara många olika saker. Här ser jag fram emot många fina bidrag

 Detta blir MITT sätt att se på många i alla fall


Många äpplen är det i en äppeltavla på äppelmarknaden i Kivik 



Många färger på denna clown när nya arenan i kristianstad visades upp för allmänheten 



  Många tranor vid trandansen vid sjön Pulken i Skåne


Många fler bilder finns här

 

Av Krister - 14 maj 2011 19:52


 

 Härligt band som finns i allt för få versioner på nätet. Men här är ytterligare en.. Lyssna och njut!!

Av Krister - 13 maj 2011 23:05

Våran fina Bella

  Enligt passet från ....metropolen nyligen fyllda 6 år

Enligt veterinären kanske det dubbla


 Bella är en speciell hund. Märks att hon kommer från en orolig bakgrund

Väldigt otrygg och ser hon bilar ibland direkt rädd.

 Misstänksam när hon ser människor hon inte är van vid eller tror om ont.


 Trots detta har hon accepterat oss. Vi känner att hos oss känner hon sig trygg.


 Vid tidigare hundvaktande av släkting vägrade hon komma ut på hela dagen eftersom denna en gång kört henne -- samt matte -- bort från tryggheten husse (mig) till en främmande plats.


 Bella är mycket speciell. Hon har accepterat och insett är jag är att lita på. (Därför gör jag inte saker hon kan ogilla så att åtminstone EN i huset skall kunna vara en trygghet)


 

 Bella ÄR gammal.

Hon ser väldigt dåligt. Åtminstone på ena ögat.

Hon HÖR inte alls bra. Lystrar bara om man klappar i händerna och är därför svår att få kontakt med.

Hon har i vissa situationer väldigt svårt att gå. Att ens resa sig upp. Baktassarna skakar och hon släpar med enafoten


 På senare tid har hon visat tecken på senilitet. Hon kissar inne. Ibland när vi är väldigt nära henne.

 Eller är det helt enkelt så att hon inte kan låta bli att göra det. Hon hinner inte ut.

 Ibland när hon ligger i sin lilla säng har det kommit under sömnen. Eller har hon inte orkat resa sig upp.

 Senaste månaderna måste man nattetid höra att hon tassar omkring i hallen annars är det en pöl på golvet

 Medicin har inskaffats och givits. Hennes bakterieflora är kollad. Inga medicinska fel hittade. Men dropparna hon får skall göra en eventuell förslappning mindre slapp.

 Detta har inte hjälpt. Hon läcker fortfarande


Veterinären har lagt ihop och funderat. 


 Vi har känt Bella i 3 år. Det blir nog inte så mycket längre....


Av Krister - 13 maj 2011 22:52

 Ibland funderar man. (Läs "jag"...)


 Hur kommer det sig att det i svenska hem TROLIGEN är vanligast att frun i huset lagar maten?

Finns givetvis undantag!! 

 Men det samtidigt är FLEST män som är kockar.

Finns givetvis undantag...


 Hur kommer det sig att föreningar, församlingar mm anställer en husMOR till sysslor som lika väl kan göras av en man? Lönen dålig? Fel saker att göra?


 På samma sätt är det med män inom barnomsorgen och kvinnor på bilverkstäder..


Av Krister - 13 maj 2011 19:24

10 saker en tjej aldrig skulle säga

- Kan inte vårt förhållande bli mer fysiskt? Jag är trött på att bara vara vänner...
- Jag tycker håriga häckar är riktigt sexigt.
- Snälla, släng inte den där gamla t-shirten, hålen i armhålan är bara för söta.
- Jag struntar i om det är rea! 1500:- för en klänning är helt enkelt för mycket!
- Låt du bara toalettringen vara uppe, det är lättare för mig att duscha då.
- Wow, lukta på den, du!
- Den här diamanten är alldeles för stor!
- ...och på smekmånaden ska vi åka och fiska i Arjeplog!
- Jag har fel, du måste ha rätt igen.
- Vad säger du? Är det vår bröllopsdag idag?


10 saker en killa aldrig skulle säga

- Jag tror vi är vilse, vi kan väl stanna och fråga någon.
- Jag tycker håriga bakar är enormt sexiga.
- Äh, vi struntar i Sportspegeln och ser på Let´s Dance i stället.
- Kan du inte följa med ner till stormarknaden och hjälpa mig köpa ett par skor.
- Tom Cruise och Brad Pitt? Den här filmen måste jag se!
- Om du inte har något planerat, vad säger du om att ta en sväng till tapetaffären?
- Vi pratar aldrig längre!
- Glöm fotbollen! Melrose Place går på trean.
- Sex är inte så viktigt, jag vill bara bli kramad!



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards