Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under juni 2011

Av Krister - 13 juni 2011 19:53

 Ser i tidningen att några borgerliga politiker vill göra det lagligt för cyklister att cykla mot rött och mot enkelriktat.

 Motivering: Det görs redan så mycket så att det är lika bra att göra det lagligt.

Om bilisterna vet att det är OK att cykla mot rött så blir de mer aktsamma. Säger samma politiker.

 Jo det har ju visat sig vid övergångsställen för gående att bilister saktar farten eftersom fotgängarna plötsligt kan komma gåendes. Inte!


HM...


 Det är också vanligt att köra för fort om man är bilist. Låt oss därför få fri hastighet på många vägar.

Av Krister - 12 juni 2011 20:56

  Hittade några gamla tidningsbilagor i bokhyllan...


 

Fastnade för tidningen om vädret


 

Sista bilden är ju väldigt sann. Det är förväntningarna som skapar känslan

  Vi i Skåne blev tex "lovade" 40 mm regn häromdagen.

Kom NOLL.

Hade det regnat hade jag sett lika glad ut som mannen ovan!


 Tidningsbilagorna är från 1925 och 1926

Av Krister - 11 juni 2011 22:08


Härligt med egenodlat

Ska bli spännande att se om det blir några päror..

Det andra har vi redan börjat ta av


 

Av Krister - 11 juni 2011 22:00


 Så har vi klarat av årets första nypotatis.


 



 


Detta tillsammans med matjesill

  I Blekinge -- som min kära hustru kommer ifrån -- äts detta med lingonsylt


NU ser det genast bättre ut..

 

Och som dessert

 

Av Krister - 10 juni 2011 22:23

 Noterar att när det gäller talang har jag ingen talang.

Kan "acceptera" en av de två som fått flest röster. Men att det då blev H A N  -- den andre -- som vann....

Av Krister - 9 juni 2011 19:47

 Omröstning om FAS 3 i riksdagen idag. En samlad opposition gjorde tummen ner för fortsättning av denna. Dvs -- om jag förstår det hela rätt -- inga NYA kommer att placeras där. Men vi som redan finns i systemet skall tydligen fortsätta.


 Kan säkert vara vettigt att ta bort detta. Men frågan JAG ställer mig är: vad kommer i stället?


 Har inte hört vad det skall ersättas med. Har inte hört vad oppositionen önskar istället.  Så jag antar att det är upp till regeringen att ta bort och sedan ersätta med något.


 Ska bli intressant att se vad detta kommer att bli...


 Tydligen med något som DE tycker.  Enligt tidningsuppgifter så är det dessutom upp till regeringen att bestämma hur lång tid det skall ta att ta bort FAS 3. Fortsättning följer.



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards