Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Krister - 13 juli 2011 09:09

 De senaste dagarna har (tydligen) damfotboll diskuterats på diverse ställen. Tidningarnas och radios debattfora verkar svämma över av åsikter. Det verkar som om de flesta sågar kritiken av kritiken av damlandslaget.


 "Mer spännande att se målarfärg torka" är väl ett av de största bottennappen i debatten. Fast å andra sidan har jag bara följt en bråkdel av den.


 Tyvärr tar gärna herrar till stora brösttoner när man bedömer damidrott. Frågan är dock hur så många kan veta att damVM är dålig idrott. Edftersom en stor majoritet(??) verkar anse det dåligt med just damfotboll. Är det då en massa självplågare som följt matcherna hittils eller är de trots allt förvånade?


 För hur kan det vara möjligt att frivilligt följa något som man anser vara så dåligt.. I mina ögon hade det varit smartare att tillbringa 90 minuter på ett klokare sätt.


 Kan inte låta bli att undra hur många matcher man följt trots sin masiva kritik...


  Men varför skall man jämföra? Kan man inte som sportintresserad istället njuta av den nivån som bjuds? Oavsett om det är dåligt, sämre eller bra, så är det trots allt världens bästa lag inom damfotbollen som just nu gör upp.


 För MIG kan det vara lika spännande att följa en div 4 match som landslaget.


 Om Kåmarks uttalande har jag ingen åsikt. Jag vet inte vad eller hur han sagt något. Följer "av princip" väldigt lite av 4ans sportsändningar eftersom DE har för dålig kvalitet. Därför är sportradion min trogna följeslagare under damVM.


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards