Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Krister - 11 augusti 2011 21:02

 Nedan bild är publicerad tidigare. Då undrade jag lite försynt om man kunde hitta felET...

  Tyckte jag var duktig som kunde det..


 Nämligen det tämligen självklara att man som sittande i en rullstol inte är BUNDEN vid den men väl BUREN av den.


 När jag visade skylten för just en rullstolsburen fick jag dock reda på att det finns ytterligare 4 fel.


 Nämligen:


 Vilket också är självklarheter.


 Man skall som sittande i detta inte behöva ta sig in en annan väg. Eller vara tvungen att påkalla någons uppmärksamhet. Det skall bara vara att rulla in...


 OM det nu skall vara en skylt -- bör den då lämpligen sitta VID ringklockan och inte vid andra sidan av dörren


 Var finns informationen i punktskrift och bildsymboler...


samt


 Skylten borde inte finnas. Ansvariga för lokalen borde få lektion i tillgänglighet.


 Tack Lars-Göran Waden!!



Av Krister - 11 augusti 2011 20:45

 Eftersom vi bor mellan Furuboda och "flotten" ser vi sommartid detta tåg susa förbi, nästan dagligen. Åtminstone vid vackert väder..


 

Ber om ursäkt för de "något" skakiga bilderna



Av Krister - 11 augusti 2011 20:25

Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

Peter Ustinov

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards