Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Krister - 19 november 2011 17:07

 Fick tips av min son om denna krönika. Utan att överdriva kan man lugnt påstå att det är tankeväckande ord han skriver!


 Expressenkrönikan Bara att läsa. Tänkte ta mig friheten till några citat dock:


 "Vi lever i världens modernaste land. Vi älskar att se oss själv ­ i framkant.

I detta moderna land lämnar vi gamla människor att dö framför tv:n....
...Gång på gång läser vi om gamla människor som får ligga i sin egen avföring timme ut och timme in. En del har lämnats att dö ensamma i svår ångest...
....När bestämde vi oss alla för att kasta oss ut för denna medmänskliga ravin? När började vi idioter till folk att rösta fram människor som vill ge giriga typer möjlighet att tjäna pengar på din sjuka, åldrande farsa?.....
......För det här är vårt sönderfall. Ingen annans. Det är svenska folket som röstat fram och applåderat detta hysteriska privatiserande.
Vilken skamlig ynkedom.....
.......När slutade vi värdera mänsklighet högst? När rasade vi nerför den här branten av förnedring och tyranni?
Jag vet inte. Men jag vet att enda vägen tillbaka till någon form av anständighet är vägen tillbaka till Gud. Och inte den publika, menlösa Guden som Jonas Gardell och de andra försöker göra till en sorts lallande fåne på ett moln.
Vägen tillbaka till medmänsklighet ­­går via en rättvis, konsekvent, tydlig, dömande, men ändå alltid för­låtande Gud."
 Tycka vad man vill kan man ju alltid. Kanske finns det andra vägar, kanske är detta den enda rätta. Vet inte. Men läs gärna hela krönikan för det är den värd!!

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards