Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under december 2011

Av Krister - 16 december 2011 10:56



Gud, i dina händer vilar jag i tro,
vilar i din värme och din ro.
Varje brustet hjärta, varje skadad själ
famnar du i nåd och gör den hel.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din omsorg finner själen ro.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.


Gud, i dina händer vilar jag i bön,
växer glädjens tro och hoppets frön.
Du har oss försonat:
Jesu Kristi död räddar oss till liv i överflöd.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din omsorg finner själen ro.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.


Gud, i dina händer får jag gråta ut,
gråten delar du tills den tar slut.
Gud, du känner ondskan i din egen kropp.
Att du delar smärtan ger mig hopp.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din omsorg finner själen ro.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.


Gud, i dina händer lägger jag mig ned.
När jag går till vila är du med.
Dina händer bär mig genom rum och tid.
Jag förblir i ljuset i din frid.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din omsorg finner själen ro.
Nära vill jag leva, nära dig, min Gud,
i din kärlek kan min kärlek gro.


Av Krister - 15 december 2011 18:26

 Det finns yrken och så finns det yrken. Känns som att ibland när m,an är trött på sitt eget så borde man tänka på tex den här mannen..



Av Krister - 11 december 2011 16:43

 När jag gick hundrunda idag såg jag att den senaste tidens blåsande givit resultat.




 



 

Kan konstateras att det blåst åt rätt håll i alla fall


Finns ett liknande träd i närheten. Skall bli intressant att se om, och i såfall vilket som faller först 

Av Krister - 11 december 2011 12:07

 Upptäckte en ny sång av Wizelius i senaste "Så mycket bättre"!  Lalehs version är bra men frågan är om inte denna är ett strå bättre.

 Smaken är ju delad, men..





Av Krister - 10 december 2011 23:45


 Favorit i repris... Ett par år sedan sist. Men passar ju bra idag 3e advent


Tre tomtar som har mer gemensamt än att vara just tomtar.

Det är ju tre spelande tomtar


   

Tre vänner i en soffa. INTE arrangerad

Arwin tycker om att sitta på just detta sätt på matte



Kan det vara mer tre än i just denna titel

Underbar bok väntar för dom som ännu ej upptäckt den 



Fler 3-bilder här

 

Av Krister - 9 december 2011 08:42

 Först som sist: Egentligen bryr jag mig inte så jättemycket om hur det går för laget i fråga. Mitt lag i Allsvenskan är ett annat och det laget är placerat över MIF i tabellen.


 Dock bor jag i Skåne och inte minst därför är det ju intressant att följa det. Även om mitt lag inte finns i det landskapet, kan jag inte låta bli att tycka att det behövs ett lag även härifrån.

 Följer därför MIF.  Ibland även via deras direktkommentarer med länk från hemsidan.

DEN debatten är verkligen intressant att följa.

 Där finns medgångssupportrar och motgångs-diton. Plus ett antal som är glada över hur det går för laget just nu.


 Om man på debattforumen ÄR oroad över hur laget spelar trots sina dyra förstärkningar blir man närmast förlöjligad. Åtminstone ifrågasatt.

 Påpekar man att ett lag med MIFs spelarbudget borde leda serien, eller åtminstone spela som ett bra lag, påpekas av andra att även andra lag minsann är köpelag.

 Vad som verkar missas är att övriga lags budgetar är betydligt blygsammare än MIFs. Att MIF rimligen borde prestera bättre.


 Så har det ju varit under många år. Visst ÄR det konstigt att i just Malmö spelas det sämre. ÄR det så illa att sportchefen gör ett dåligt jobb. Köps det spelare som inte passar ihop? Köper man bara namnen utan att fundera närmare över hur de passar? Köper man nöjda spelare som inget behöver bevisa?

 Kanske borde MIF istället satsa på ett LAG. Spelare som vill prestera något. Som vill visa upp sig.


 Det har ju noterats tidigare att när Elitserielag tappar sina stjärnor blir LAGET bättre ändå. Då spelar man mer för andra. Gölr själv skillnaden. Tidigare litade man på sina stjärnor men nu måste man prestera själv.


 Kanske är det tränaren som inte passar ihop med stjärnorna....


 Oavsett vad det är har ju MIF återigen bevisat att pengar löser inte alla problem. Undrar hur länge nuvarande huvudsponsor tänker pumpa in miljoner utan att få något tillbaka. JAG hade ställt större krav på högt betalade stjärnor om jag hållit i plånboken i alla fall.


Av Krister - 9 december 2011 08:32

 Det klagas mycket på FAS 3. Antagligen är det väl så att det många gånger är befogat. Vad vet jag. Men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera över hur mycket den egna insatsen kan påverka.

 MIN tro är i alla fall att det finns arbetsplatser där man söker folk. Då är ju FAS 3 ett bra sätt att "visa upp" sig. Att göra sig nödvändig. Att visa att man behövs. Är det då så att man verkligen söker någon så är ju chansen ganska stor att det lyckas.


 MIN fas3 kommer i alla fall att ersättas av anställning från årsskiftet. Förhoppningsvis för att jag gjort ett bra arbete och att man trivs med mig och mina insatser.

 Så då är det ju för mig att visa att jag är värd förtroendet. Att man satsade rätt. Att det inte blir en kortvarig historia utan att den kommer att bestå.


Av Krister - 5 december 2011 21:00

 Råkade av någon oförklarlig anledning titta på det programmet på TV4. I sanning en konstig händelse eftersom allt talade MOT detta fenomen.

 Tycker att det finns bättre programledare. (för att vara snäll då...)

 Ogillar kanalen inte minst för alla reklamavbrott.

 Den typen av frågeprogram är ganska tråkiga i sig.


 Men sista kvarten tittade jag på. När den var slut kan jag bara konstatera att jag är glad att det inte blev några pengar i vinst. De hundra tusen hade delats i 2 lika delar. Halva till ena deltagaren att handla för. Andra halvan till andra deltagaren som tänkt ta med resten av familjen på en resa.


 Lätt att konstatera att den här sortens tävlingar har en viss förmåga att ta fram det bästa hos folk..... Vilket märktes kvarten fram till slutfrågan också.


 Av detta experiment lärde jag mig dock: Följ dina avsikter och låt bli att titta

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards