Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Krister - 16 juli 2011 12:22

 Om det är något som erbjuds besökarna på dessa dagar så är det mat. Mat i olika variationer. Även om en del av skyltarna nedan erbjuder "efterrätt" alternativt "godis" så är det i alla fall ätbart som bjuds


  Detta är kanske ett av de svenska inslagen


  Tillk vänster danska Pölsemannen och till höger Libanesisk mat 


        Tittade man på dem som åt så var detta ett väldigt populärt alternativ


  Ytterligare ett svenskt erbjudande


  Dessa två får då representera "onyttigt" även om det inte är riktigt riktigt sant givetvis  


Av Krister - 16 juli 2011 09:57

  Vi har gågator i kristianstad. På dessa får man (numera) cykla (igen)

Såg denna skylt i anslutning till gågatan



  Jag ser ETT fel på denna skylt....

Tyvärr


Av Krister - 16 juli 2011 09:08

 Vi var inne en sväng på Kristianstadsdagarna igår fredag. (Ev åker vi in och lyssnar på Dan Stråhet ikväll) och noterade då EN -- plus följdverkningar -- nackdel.

 Människor som har roligt kan bara ha det med alkohol. Tydligen.

Öl säljs och dricks i mängder.


 ETT problem -- förutom risken för aggressivitet med våld som följd -- är att det bara rinner rakt igenom. Vad innebär då det i praktiken. Trots bajamajor och en mäng urinoar-major, såg man män (men även EN kvinna) som var tvungna att göra av med överskottet på annan plats. Buskar var den vanligaste platsen JAG såg.

 Men 2 personer hade valt Trefaldighetskyrkan som plats.



 Ser i tidningen idag att man skall fundera över Kdagarnas framtid. Var -- det skall byggas om i stan så platsen måste ändras -- men även OM skall funderas på. Det kostar en del med en dryg veckas arrangemang och tillsyn.

 För min del får det gärna fortsätta. Jag bor 2 mil från det och kan välja om jag vill bli störd eller inte. Dock får man gärna dra ner det i längd så det bara blir över EN helg.


Av Krister - 16 juli 2011 09:02

 Har fått åsikter om de nya teckensnitten jag använde.(Ev också färgbakgrunden?) Gör då ett försök med detta....


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards