Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under mars 2012

Av Krister - 24 mars 2012 18:07

 Vi har ofta haft besök av den här vännen. Idag mest solrosfrön som gäller men tidigare har erbjudits även jordnötter.

 

Av Krister - 23 mars 2012 20:17

 Så har då tranorna återvänt till Skåne efter en lång vinter. Tja lång och lång förresten. Snömässigt ganska kort faktiskt...



 


   


 Inte förstklassiga bilder precis... Strax efter detta var kameran på laddning. DÅ kom det givetvis, sakta flygande, och precis ovan huset, en stor samling tranor....

 Men man kan inte ha tur alltid.

 Hoppas däremot att helgens besök vid Pulken ska ge bättre tur. Ett stort nöje så här års.

 Såg i lokaltidningen i veckan att Pulken just då hade FLER tranor än Hornborgasjön

Av Krister - 17 mars 2012 23:45

 Åter ett spännande ämne. Ett ämne som verkligen borde kunna ge variation och finurlighet.

 Dessa bilder blir i alla fall min tolkning. Kanske inte så hemskt finurliga, men i alla fall enligt ämnet...





   

Detta är våran alldeles speciella lilla vän: "Krax". Kommer inte maten ut i tid men vi syns så hörs ett ilsket kraxande för att vi skall observera och (re)agera


 

  Den här blomman kommer ju underifrån....



Fler bilder underifrån

 

Av Krister - 17 mars 2012 19:00

 Är lite sen i mina tankar det skall erkännas. Men så har tankarna mognat desto mer. Om de därmed blivit klokare låter jag vara osagt...


 För en vecka sedan var det final i svenska uttagningen till Melodifestivalen. (Som ju knappast är en melodifestrival med tanke på alla saker som händer på scenen. Men DET är en annan historia...)


 Då var det tydligen så att man i TV visade upp en kvinna som hade mage(!) att visa att hon inte rakar sig under sina armar.

 Detta orsakade ett hemskt rabalder. främst män(?) uppfattade detta som mycket hemskt. Hon var smutsig, närmast en skam för kvinnosläktet. Vad värre var -- för henne då -- ingen man skulle vilja ha sex med henne.Tydligen gör man detta i armhålan på sina håll...


 Kan inte vara lätt att vara man. För tydligen skall man vara tvungen att reagera och angripa en person som väljer att vara på ett visst sätt.

 Undrar vad som skulle hända om en kvinna kommenterade en man med mustach på samma sätt. Om det skulle startas Facebookgrupper MOT denna man. Om man skulle skriva mordhot mot honom och kalla honom äcklig.

 För nog är det väl äckligare att ha hår rakt under näsan och precis ovanför munnen. Där kan ju fastna saker både uppifrån och underifrån. Vilket väl torde vara betydligt äckligare än under armarna

 OBS!! Jag har själv mustach...


 Undrar hur många av männen som klagar som själva rakar sig under sina armar. Eller då är det kanske både manligt och fräscht. Män som luktar svett har väl långa rader av trånande kvinnor efter sig.


 Nej det är inte lätt att vara människa idag. Hur man än gör så finner någon anledning att klaga därpå.


 Så finns det folk som undrar varför det startas så många krig runt om i världen...


Av Krister - 17 mars 2012 18:55


Jag är stolt över mina rynkor. De är livet i mitt ansikte.

Brigitte Bardot



Av Krister - 14 mars 2012 19:06

 Att fotografera flygande små djur är inte det enklaste. Men jag tycker nog att jag lyckats ganska bra :-)


 



 


Av Krister - 11 mars 2012 19:46


 Den här lilla vännen kommer ofta på besök. Hela vintern för att visa att det finns hungerkänslor i den lilla magen. Är vi ute hör vi ett kraxande från trädet och då är det bara att komma med lite mat till våran vän..


 




 

Av Krister - 11 mars 2012 19:20


Är det bara jag som tycker det, men, nog är väl detta ett bra bidrag också. Tyvärr vet jag inte vad sången handlar om...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards