Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under september 2012

Av Krister - 22 september 2012 09:43


 Idag är det tänkt att traktens odlare och andra mattillverkare skall visa upp sig i Åhus. Bl.a på torget skall det vara marknad och provningstillfällen.


 Frågan är dock hur många som kommer att närvara. Både vad gäller utgivare, men kanske viktigare: mottagare.

 För så här ser det ut 2 timmar innan det hela sparkar igång...





 
 

Trots att programmet ser intressant ut lockar det inte riktigt att stå på torget i ösregn och titta på modevisning eller lyssna på orkester


Thyko spanar ut på regnet medan matte lägger patiens


 

Arwin ägnar sig åt att sova


   

Samt jag själv en annan favoritsyssla på lördagsmorgonen



Av Krister - 20 september 2012 18:38


 Arbetar på daglig verksamhet. Vilket i mitt fall betyder mycket gående. Arbetar på en tillverkningsindustri. Idag fick jag för mig att mäta HUR mycket jag går


                                     13025 steg

 

Eller dryga 8 kilometer Eller en kaloriförbrukning på 833

 

När jag tar min eftermiddagsrunda med hundarna är jag ute ca 45 minuter. Då går jag ca 4000 steg...

 

 

Av Krister - 16 september 2012 18:57



Intressant sätt att tillverka en "3D"- film på



Av Krister - 16 september 2012 08:41


  Himmel!! Verkligen ett stort ämne. Tänkte inte delta egentligen eftersom urvalet trots allt inte blir SÅ stort. Tänkte jag... Himmel är ju dock bara himmel. Men tänker man efter ÄR det faktiskt mycket som kan finnas inom detta ämne.

 Tittade i "arkivet" och noterade att det fanns --trots allt -- ganska många bilder i denna kategori.

 Dock har jag valt att publicera nytagna bilder i alla fall. Samtliga är från september månad, tom denna vecka och det senaste från lördagen 15e.


Det är flygplanet som är huvudobjektet, men jag tycker nog inte att molnet förstör bilden



 



 


Fler himmelska bilder finns här

 




Av Krister - 11 september 2012 19:24





 




 
 

Av Krister - 11 september 2012 16:15


Passade på att ta lite bilder av staden när jag hade chansen...

 


 



Rådhusbygget har kommit lite längre


Har bott i staden sedan 1979 men måste nog erkänna att jag inte noterat detta så många gånger



 



 

Fint med blommor

Blomman som är i majoritet har vi som krukväxt




 

Har jag förstått det hela rätt så är det en

Humle och/eller Fjärilsholk


Köksträdgården



   



 


 


 



 



Av Krister - 9 september 2012 19:24


 Vid samma tillfälle som bokborden fanns även denna man

 


Hade inte så mycket med böcker att göra kanske, men ändå...


 


Av Krister - 9 september 2012 19:18


Efter en blå och skakig inledning kommer det lite bättre bilder


 


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards