Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Krister - 12 december 2012 17:46


 Nu för tiden skall man ju ha sk smartphone. Har aldrig riktigt förstått det där med att den skulle vara särskillt smart. Dock har jag den senaste tiden fått omvärdera dessa mina tankar.


 För ett antal veckor sedan hade en arbetskamrat till mig -- sig själv ovetandes -- skickat 14 stycken SMS till en person. Tomma SMS. Alla 14 ungefär samma tid. 7 kom fram.

 Telefonen hade själv -- smart som den är -- skickat dessa sms.


 Några timmar senare när vi var på väg till företagets matsal ringde det i hans telefon. Det visade sig att det var MIN telefon som själv kommit på att ta denna kontakt.

 Vi har samma märke men dock ej samma modell.

HTC.


 I dag ringde min sonhustru och berättade att jag hade tjuvringt till henne några gånger under dagen. Dock hade jag inte svarat när hon svarade. Det hade hörts röster i bakgrunden så kontakt var det.  Jag hade INTE ringt.


 Någon timma senare ringde min son och berättade att det hänt igen.


 Så visst är smartphones just smarta. När de tycker att folk ska ta kontakt så fixar de det själva.

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards