Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Krister - 9 mars 2013 14:55


 Om jag inte hade tittat på termometern hade jag lätt kunnat tro att det är vår idag. Solen skiner -- eller gjorde i alla fall tidigare idag.

 Men det blåser också och i blåsten är det bitande kallt.

Tog dock Tyko i handen och vi gjorde en liten promenad i omgivningarna


Det skall tydligen vara vår nu. Men detta tyder snarare på motsatsen



 

Dock är ju inte allt vitt


 

På sina ställen -- och som här i lä -- känns det faktiskt riktigt vårigt idag



 


Men vädret kan emellanåt ge hösttankar


   




 
 


 



Vissa saker får mig som sagt att tvivla ibland



 



   


Men det ger ju energi så varför klaga...



 






Av Krister - 9 mars 2013 10:07


 Jag har en längre tid följt en mycket intressant blogg.  Där har man kunnat följa en kvinnas kamp mot, samt liv med, cancer.

 Tyvärr fick jag idag det tråkiga beskedet att även hennes kamp nu är slut.


 Cancer är en hemsk sjukdom och även om allt fler numera klarar sig, så är det ju så att allt för många dör....


 Sister Moonshine var en kvinna vars blogg jag läste med båda glada och ledsna tankar.

Åter en gång fick mitt bloggföljande ett dystert slut...


 I min hemstad begravs idag en man som under många år också fört en kamp mot denna sjukdom.


 En faster till min tidigare fru drabbades också hon av cancer. Liksom min frus mamma.


 Tankar och funderingar finns på många ställen en dag som denna...



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards